بهترین روش خرید خانه برای من کدام است؟

هیچ فرمولی برای خانه‌دار شدن وجود ندارد که برای همه یکسان باشد. با این حال برای خانه‌دار شدن اول باید با روش‌های خرید ملک و مزایا و معایب آن‌ها آشنا باشیم.

در مرحله بعد باید متناسب با شرایط مالی خود و دریافت مشاوره از افراد آگاه، بهترین روش خرید خانه را انتخاب کنیم. به‌همین دلیل در این مطلب با برخی از محبوب‌ترین روش‌ های خرید ملک آشنا می‌شویم.

بهترین روش خرید خانه

قبل از انتخاب بهترین روش خرید خانه پس‌انداز کنید

خانه‌دار شدن آرزوی همه افراد و خانواده‌های ایرانی است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارند اما مقدمه همه این روش‌ها پس‌انداز و مدیریت مالی است.

زیرا تقریبا تمامی این روش‌ها به مقداری سرمایه اولیه نیاز دارند و اگر این سرمایه را در اختیار ندارید، باید پس‌انداز کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از روش‌های مدیریت مالی امکان روی هم انباشتن دارایی‌های کوچک را برای شما ایجاد می‌کند.

با همین اندوخته‌ها در قدم بعدی ممکن است به سرمایه‌گذاری برای حفظ دارایی و سودآوری فکر کنید و یا روش‌هایی مانند پیش‌خرید مسکن یا مشارکت در ساخت و سرمایه گذاری در ساخت ساز را انتخاب کنید.

بهترین روش واسه خرید خانه چیست؟

آیا خرید خانه با وام مسکن، بهترین روش است؟

بیشتری افرادی که به‌دنبال خرید خانه هستند، از سرمایه کافی برای پرداخت یکجای مبلغ ملک برخوردار نیستند.

اگر از انواع سرمایه گذاری در املاک اطلاع داشته باشید، میتوانید با خیال راحت تری به دنبال خرید ملک دلخواهتان بروید .

یکی از گزینه‌های خرید برای این افراد، تامین سرمایه لازم با دریافت وام مسکن است.

برای انتخاب این روش ابتدا باید مطمئن شوید که می‌توانید اقساط وام را بپردازید.

در ضمن دریافت وام یک پروسه بسیار طولانی با مقدار زیادی مراحل اداری و تضمین مختلف است. برای مثال باید هر ماه مبالغی را در در اختیار بانک قرار بدهید و مدت زمان زیادی صبر کنید تا نوبت دریافت وام به شما برسد.

بنابراین این یک روش طولانی‌مدت اما موثر است.

روش خرید خانه با مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت یکی از روش‌های رایج برای سرمایه‌گذاری در‌ بازار مسکن و همین‌طور خانه‌دار شدن است.

در این روش کافی است به‌سراغ آژانس‌های معاملات ملکی بروید و از آن‌ها درباره موارد مشارکت در ساخت سوال بپرسید. مشاوران املاک بهترین پروژه‌های مشارکتی را به شما معرفی می‌کنند.

بهترین روش خرید خانه

این پروژه‌ها معمولا از انواع ساخت آپارتمان، برج و شهرک‌های مسکونی هستند. با این حال این روش بیشتر مناسب سرمایه‌گذاران بازار مسکن است که می‌خواهند با تامین مالی سازندگان مسکن، به سود مناسبی در پایان پروژه دست پیدا کنند.

خرید خانه کلنگی و ساخت خانه نوساز

خرید خانه کلنگی، تخریب ساختمان و ساخت یک خانه ویلایی یا آپارتمان، یکی از روش‌های دیگر رایج در ساخت‌وساز است.

البته بدون شک، این روش مناسب افرادی است که سرمایه بسیاری زیادی دارند. چون برای این کار هم باید یک خانه کلنگی بخرید و هم کارفرمای ساخت خانه خود شوید با این حال اگر تصمیم شما در خرید خانه کلنگی قطعی میباشد، بد نیست راهنمای خرید ملک را مطالعه کنید .

روش خرید خانه کلنگی و ساخت آن در شرایط دیگری هم کاربرد دارد. برای مثال اگر با والدین خود در یک ملک قدیمی زندگی می‌کنید، ممکن است با هماهنگی آن‌ها تصمیم به تخریب خانه قدیمی و ساخت چندین واحد آپارتمانی بگیرید.

با این شیوه هم می‌توانید صاحب خانه شوید و هم احتمالا با والدین خود همسایه خواهید شد.

سرمایه‌گذاری در بورس برای خرید خانه

بورس در‌ ایران بازاری شناخته‌شده برای سرمایه‌گذاری در‌ سهام شرکت‌ها است. اما مدیران این بازار برای اتصال بورس به بازار مسکن نیز تلاش کرده‌اند. برای مثال یکی از روش‌هایی که راه‌اندازی شد، امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های زمین و ساختمان بود.

با این حال زمان‌بندی نامناسب و تحولات اقتصادی خارج از بورس باعث شد که این صندوق مورد استقبال چندانی واقع نشوند. طرح دیگری که قرار است به‌زودی راه‌اندازی شود، بورس مسکن است. منظور از بورس مسکن، ورود انواع ملک به‌عنوان دارایی فیزیکی به بورس کالا است.

بهترین روش خرید خانه

از جمله مزایای این طرح می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • حمایت از سازندگان پروژه‌های ساختمانی
  • امکان خرید و فروش مصالح مختلف ساختمان در بورس
  • امکان پیش خرید ملک از طریق اوراق سلف موازی

با همه این احوال پیشنهادات بورس ایران برای خانه‌دار شدن هنوز در مراحل اولیه قرار دارند. از سوی دیگر این پیشنهادات معمولا مناسب سرمایه‌گذاران هستند؛ نه افرادی که تلاش می‌کنند بهترین روش خرید خانه را انتخاب کنند.

روش پیش خرید؛ از بهترین روش‌های خرید خانه

پیش‌ خرید ساختمان یکی از روش‌ های مرسوم برای خانه‌ دار شدن است. در این روش دیگر به دریافت وام بانکی نیازی ندارید. همچنین امکان پرداخت اقساطی برای شما وجود دارد.

اما پیش خرید ملک دقیقا چه معنایی دارد؟

پیش‌ فروش ملک روش محبوب انبوه‌ سازان و روش مورد علاقه بسیاری از خریداران است. در این روش سازندگان پروژه‌ های ساختمانی، پیش از اتمام مراحل ساخت اقدام به پیش‌ فروش واحد های ساختمان می‌کنند.

بخشی از مبلغ (حدود یک سوم) در زمان عقد قرارداد پرداخت می‌شود و شما باقی مبلغ را به‌طور اقساطی پرداخت می‌کنید. روش پیش‌ خرید ملک برای بسیاری از افراد بهترین روش خرید خانه است. برخی از مزایای این روش را با هم مرور می‌کنیم.

سودآوری با پیش‌خرید خانه

پیش‌خرید خانه علاوه‌ بر این‌ که باعث خانه‌ دار شدن شما می‌شود، روشی برای سود آوری هم به‌شمار می‌آید.

زیرا در این روش، مبلغی که برای خرید می‌پردازید کمتر از ارزش ملک نهایی است. بنابراین هم صاحب خانه شده‌اید و هم خانه را با قیمتی کمتر از ارزش نهایی آن خریده‌اید.

پرداخت مبلغ خرید در‌ چند مرحله

در روش پیش‌ خرید، شما بدون نیاز به هیچ‌ نوع تضمین و مراحل پیچیده دریافت وام بانکی می‌توانید هزینه خرید را در‌ چند مرحله پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید اقساط شما سنگین نباشند گزینه‌ای را انتخاب کنید که در مراحل اولیه ساخت است و نکات پیش خرید آپارتمان را بخوانید .

دکوراسیون داخلی را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید

در روش پیش‌ خرید این امکان برای شما وجود دارد که در صورت توافق با سازنده، طراحی داخلی را مطابق با سلیقه خود پیش ببرید.

حتی اگر این توافق صورت نگیرید می‌توانید در مراحل پایانی با استخدام طراحان داخلی، دکوراسیون مورد علاقه خود را اجرا کنید.

امکان نظارت بر ساخت

قرار نیست مداوم در محل ساخت حاضر‌ شوید اما این امکان وجود دارد که در روش پیش‌خرید٬ گاهی به پروژه سر بزنید و مراحل و شیوه ساخت و مصالح را از نزدیک ببینید. در صورتی که این امکان برای شما در روش‌های دیگر وجود ندارد.

پیش‌خرید ملک در بهترین شهرها و مناطق

امکان پیش‌خرید ملک در تمامی کلان‌ شهرهای ایران برای شما وجود دارد. همچنین این روش معمولا توسط انبوه‌ سازان در بهترین مناطق شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در منطقه ۲۲ تهران برخی از بهترین پروژه‌ها برای پیش‌خرید ارائه می‌شوند.

با ملک بهترین روش خرید خانه را به شما معرفی می‌کند

خانه‌دار شدن آرزوی هر ایرانی است و ما در مجموعه با ملک همه تلاش خود را می‌کنیم تا شما بهترین روش را برای خرید خانه انتخاب کنید.

مشاوران ما این روش‌ها را متناسب با نیازها، سلیقه و شرایط مالی شما به شما پیشنهاد می‌دهند. ما همچنین می‌توانیم سرشناس‌ترین و معتبرترین سازندگان مسکن تهران را به‌ویژه در منطقه ۲۲ به شما معرفی کنیم تا از روش‌هایی مانند مشارکت در ساخت و پیش‌فروش آپارتمان در چیتگر به منظور خانه‌دار شدن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *