با نکات راهنمای خرید ملک، آسان خانه‌دار شوید

برای خرید ملک پیش از هر چیز باید سرمایه لازم برای آن را تامین را کنیم.

گاهی افراد به‌دلیل این‌که از سرمایه نقدی کافی برخوردار نیستند، گزینه خرید را کنار می‌گذارند.

این در حالی است که روش‌هایی برای تامین سرمایه و روش‌هایی نیز برای پرداخت اقساطی قیمت ملک وجود دارند.

از سوی دیگر برای خرید بهترین خانه نکاتی وجود دارند که باید با آن‌ها آشنا باشیم.

همچنین باید خرید ملک را همچون یک روش سرمایه‌گذاری در بازار املاک بدانیم و به امکان رشد قیمت خانه بعد از خرید نیز توجه داشته باشیم. به‌همین دلیل در این مطلب با نکات راهنمای خرید ملک آشنا می‌شویم.

راهنمای خرید ملک

نکات راهنمای انتخاب روش خرید ملک

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه تصمیم برای خرید خانه، ابتدا با روش‌های رایج خانه‌دار شدن آشنا شوید. زیرا در برخی از روش‌ها نیازی به تامین وجه نقد بسیار زیاد و پرداخت کل بهای ملک به‌طور یکجا ندارید.

البته استفاده از هرکدام از این روش‌ها به شرایط گوناگونی بستگی دارند. برای مثال در روش پیش خرید ملک، از امکان پرداخت اقساطی بهای ملک برخوردار می‌شوید اما باید توان پرداخت اقساط را در موعد های مقرر داشته باشید.

در ادامه با برخی از روش‌های خرید ملک آشنا می‌شویم:
• خرید نقدی: افرادی که از توانایی مالی کافی برخوردار هستند می‌توانند متناسب با سرمایه خود در محله‌های گران‌قیمت و ارزان‌قیمت شهرها خانه مورد علاقه خود را بخرند
• خرید با وام مسکن: دریافت وام مسکن راهکاری برای تامین سرمایه و خرید نقدی خانه است.

تسهیلات وام مسکن از انواع تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن، صندوق پس‌انداز مسکن جوانان، صندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه خانه اولی‌ها و غیره هستند
• پیش فروش ملک: در روش پیش خرید می‌توانید خانه‌ای که هنوز ساخت آن تمام نشده، با قیمتی مناسب و با پرداخت اقساطی بخرید
• تهاتر: در روش تهاتر می‌توانید خانه‌ای در یک منطقه را با خانه‌ای دیگر معامله کنید
• مشارکت در ساخت: در صورتی که یک خانه کلنگی داشته باشید می‌توانید با یک سازنده در ساخت مجتمع مسکونی شریک شوید و هر کدام سهم خود را در قالب واحدهای آپارتمانی از معامله دریافت کنید.

راهنمای خرید ملک

نکات راهنمای موقعیت جغرافیایی ملک برای خرید

مکان ملک یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید ملک است. به‌طور معمول خرید خانه در شهرهای بزرگ به‌معنای خانه‌هایی گران‌تر، با امکانات محلی بیشتر و امکان رشد قیمتی بیشتر است.

از سوی دیگر در شهرهای بزرگ مانند تهران، مناطق گوناگونی برای انتخاب وجود دارند. برای مثال املاک مناطق مرکزی و جنوب شهر از پتانسیل رشد بالایی برخوردار نیستند.

مناطق قدیمی شمال شهر تهران برای افرادی با سرمایه بالا انتخابی مناسب هستند.

اما اگر به‌دنبال خرید خانه‌ای با بهترین امکانات، کمترین قیمت، امکان رشد قیمت عالی و امکان پیش خرید هستید، بهتر است مناطق در حال توسعه و در عین حال لوکس شهرها را انتخاب کنید. منطقه 22 از جمله این مکان‌ها در شهر تهران به‌شمار می‌آید.
در زمان انتخاب منطقه ملک در شهر تهران همچنین باید نکات متعددی را بررسی کنید. برای مثال توسعه‌یافته‌ترین مناطق شهری تهران از نظر امکانات رفاهی در زمینه‌های گوناگون، مناطق یک تا پنج هستند.

در بین مناطق روبه‌رشد و در حال توسعه می‌توان از مناطق 5، 21 و 22 نام برد.

ولی اگر میخواهید بدانید بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان کجاست؟ کلیک کنید

راهنمای خرید ملک

در بین محله‌های خوش‌آب‌وهوای تهران نیز می‌توانیم از محله‌های نارمک، چیتگر، کن، قیطریه، شهران، نیاوران، دربند و فرمانیه نام ببریم.
از دیگر نکات راهنمای خرید ملک در شهر تهران می‌توان به بررسی قیمت ملک در مناطق و محله‌های این شهر اشاره کرد.

بر اساس آمار دو سال اخیر بازار مسکن، ارزان‌ترین محله‌های تهران به ترتیب عبارتند از: خاورشهر، یافت‌آباد جنوبی، قیامدشت، دولت‌خواه جنوبی و شمالی، یافت‌آباد شمالی، مطهری و سعیدآباد.

همچنین گران‌ترین محله‌های تهران عبارتند از: فرمانیه، زعفرانیه، دروس، قیطریه، نیاوران، سعادت‌آباد، اختیاریه، امانیه، شهرک غرب، ونک، داوودیه، آراج، یوسف‌آباد، دارآباد، دربند و کوی نصر.

در زمان انتخاب محله و مکان ملک باید به این موارد نیز دقت کنید:
• امکانات محلی مانند مراکز تجاری، اداری و تفریحی
• نزدیکی به مراکز درمانی و آموزشی
• نزدیکی به خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها
• امکانات حمل‌ونقل عمومی
نکات راهنمای انتخاب ملک مناسب برای خرید
بعد از انتخاب روش خرید و منطقه و محله ملک، نوبت به انتخاب خود ملک می‌رسد. انتخاب بین خانه ویلایی و آپارتمان به سبک زندگی، اهداف سرمایه‌گذاری و نیز میزان تمکن مالی شما ارتباط دارد.

در هر دو صورت باید به امکانات داخلی ملک مانند تاسیسات گرمایشی و تهویه، شیرآلات ساختمانی، سیستم برق‌کشی و نورپردازی، محوطه‌سازی، نقشه ملک و غیره دقت کنید. در مورد مجتمع‌های مسکونی و شهرک‌ها نیز امکانات و فضاهای مشاع را بررسی کنید.

برای مثال در پروژه‌های آپارتمانی غرب تهران برخی از این امکانات در دسترس هستند:
• استخر، سونا و جکوزی
• نگهبانی شبانه‌روزی
• لابی هتلینگ
• دوربین‌های مدار بسته و مانیتورینگ
• تاسیسات اعلام و اطفای حریق
• مهد کودک
• باشگاه بدنسازی
• خطوط آسانسور باربر و نفربر
در زمان خرید آپارتمان‌ها تعداد واحدهای پروژه، تعداد طبقات و تعداد واحدها را در هر طبقه بررسی کنید.

با بازدید حضوری از آپارتمان می‌توانید به موارد دیگری مانند ویو آپارتمان، برخورداری از نور طبیعی، کیفیت مصالح، ویژگی‌های طراحی و دکوراسیون داخلی و غیره نیز آشنا شوید.

راهنمایی برای خرید خانه و ملک

نکات راهنمای عقد قرارداد خرید ملک

متناسب با بهترین روش‌های خرید خانه، قراردادهایی نیز وجود دارند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

برای مثال قرارداد تهاتر، با قرارداد مشارکت و قرارداد خرید نقدی با قرارداد پیش فروش تفاوت دارد.

بنابراین باید ابتدا این قراردادها و نکات حقوقی آن‌ها را بشناسید تا در آینده با اختلافات حقوقی مواجه نشوید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در هر روش، در مورد شیوه‌های مورد استفاده توسط کلاهبرداران آشنا شوید تا از بروز این موارد پیشگیری کنید.

بدون شک دریافت مشاوره از مشاوران حرفه‌ای املاک نیز به شما در این زمینه کمک می‌کند. با وجود تفاوت‌های اساسی قراردادها در انواع روش‌های خرید ملک، با این حال برخی نکات در مورد تمامی آن‌ها صدق می‌کند که آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:
• در هر روش خرید، تحقیقات محلی و بازدید حضوری را از یاد نبرید
• بررسی مواردی مانند: موقوفی بودن، مصادره‌ای بودن، در رهن بودن خانه، موروثی بودن و غیره
• اطمینان حاصل کنید که فروشنده همان صاحب اصلی سند ملک و یا وکیل او است. وکیل باید دارای وکالتنامه معتبر و تاریخ‌دار و مجوز فروش باشد
• تمامی مدارک فروشنده را بررسی کنید و استعلامات لازم را انجام دهید
• مسائل حقوقی را در زمان نوشتن قرارداد بررسی کنید و در صورت نیاز از کمک مشاوران ملکی و یا وکلای ملکی استفاده کنید
• تمامی نکات پرداخت مانند مراحل، زمان و مبلغ پرداخت‌ها را در قرارداد ثبت کنید
• روش‌های پرداخت را در قرارداد ثبت کنید
• تمامی ویژگی‌های ملک را در قرارداد با بالاترین میزان جزئیات ثبت کنید
• با خیارات فسخ در نوشتن قراداد آشنا شوید، تعهدات خود و فروشنده را ثبت کنید و در مورد اختیار فسخ با فروشنده به توافق برسید .

راهنمایی برای خرید ملک و خانه

با رعایت این نکات، بهترین خانه‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید

خانه‌دار شدن آرزوی همه خانواده‌ها و افراد است. برای خانه‌دار شدن روش‌های متعددی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید خانه به‌صورت نقدی، خرید خانه با وام مسکن، خرید خانه با روش پیش خرید و غیره اشاره کرد.

همچنین در زمان انتخاب ملک باید به مواردی مانند: پتانسیل رشد قیمت ملک، موقعیت مکانی ملک، امکانات داخلی ملک، کیفیت ساخت، متراژ، نقشه بنا، امکانات و فضاهای مشاع و امکانات محلی ملک دقت کنید.
در صورتی که می‌خواهید در یکی از محبوب‌ترین مناطق شهر تهران، با آب‌وهوای عالی، پروژه‌های لوکس و مدرن و با بهترین امکانات و پتانسیل رشد قیمت عالی خانه بخرید، ما در مجموعه با ملک روش پیش فروش آپارتمان در چیتگر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره در این زمینه می‌توانید همین الان با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *