دنیای سرمایه‌گذاری در املاک

سرمایه‌گذاری در ملک یکی از روش‌های قدیمی سرمایه‌گذاری است که به دلایل مختلف هنوز هم پابرجا و پرسود است.

برای حفظ و افزایش ارزش دارایی خود، اکثر مردم روی به انواع سرمایه گذاری در املاک می‌آورند که امروزه با وجود صندوق‌های مشارکتی زمین و ساختمان، سهام شرکت‌های ساختمانی عرضه شده در بورس و غیره شکل جدیدی به خود گرفته است.

انواع سرمایه گزاری در املاک

اما یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک کماکان پیش‌خرید ملک است. در این مطلب، به بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دنیای املاک اشاره می‌کنیم و از نقاط ضعف و قوت هر یک از آنها خواهیم گفت.

معیارهای مهمی که قبل از ورود به سرمایه‌گذاری در ملک باید در نظر گرفت

بازار مسکن برای افرادی که به دنبال یک سرمایه‌گذاری ایده آل، با کمترین ریسک و بیشترین سوددهی هستند، یک گزینه بسیار خوب است.

چرا که انواع سرمایه گذاری در املاک در مقایسه با بازارهای سنگ‌های گران‌بها، نفت، ارزهای دیجیتال، بورس، فرابورس، و غیره نوسانات زیادی ندارد و به‌دوراز تصمیمات سیاسی داخلی و خارجی، یک روند صعودی همیشگی را طی می‌کند.

اما قبل از ورود کردن به این نوع سرمایه‌گذاری، معیارهایی وجود دارند که باید از آنها مطلع باشید و باتوجه‌به آنها بهترین روش سرمایه‌گذاری در املاک را انتخاب کنید.

  • توجه به مقدار سرمایه اولیه شما یکی از اساسی‌ترین معیارها در انواع سرمایه گذاری در املاک است. باتوجه‌به مقدار سرمایه‌ای که وارد بازار می‌کنید یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری برایتان پرسودتر خواهد بود .
  • توجه به میزان بازدهی مورد نظرتان از سرمایه‌گذاری در املاک دومین مسئله است. زمانی که قصد ندارید از سود سرمایه‌گذاری برای امرارمعاش استفاده کنید، دستتان برای سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت بازتر است
  • توجه به مقدار زمانی که حاضر هستید یکی انواع سرمایه گذاری در املاک را برای خود انتخاب کنید، مسئله سوم است. اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری ایده آل چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت هستید، روش پیش‌خرید توسعه می‌شود که با سرمایه‌های محدود هم امکان سوددهی بالایی دارد .

انواع سرمایه گزاری در املاک

انواع سرمایه گذاری در املاک

حالا که با معیارهای مهم قبل از انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری در زمین و ملک آشنا شدید، وقت آن رسیده به طیف وسیعی از انواع سرمایه گذاری در املاک بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را بازگو کنیم.

خرید سهام شرکت‌های ساختمانی در بورس و فرابورس

یکی از مدرن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک، خرید سهام شرکت‌های ساختمان‌سازی در بورس و فرابورس است.

با این کار شما به‌صورت غیرمستقیم در این بازار مشارکت کرده و سود مکفی برداشت خواهید کرد. همه اینها وابسته به این موضوع است که شما دانش کافی در امر بورس داشته باشید. در غیر این صورت، ورود کردن به این بازار برای شما ریسک بالایی خواهد داشت.

منظور از شرکت‌های ساختمانی حاضر در بورس آن دسته از ارگان‌هایی هستند که تمامی دارایی‌های مورد نظرشان را با فروش سهام خود در بورس و فرابورس به وجود می‌آورند و توسط هیچ شخص حقوقی تأمین مالی نمی‌شوند.

باتوجه‌به افت سودآوری این شرکت‌ها در چند سال اخیر و همچنین نیاز به داشتن دانش کامل در چگونگی کارکرد بورس، این گزینه برای افرادی که ریسک‌پذیری بالایی دارند مناسب است.

انواع روش های سرمایه گزاری در املاک

خرید ملک در بازارهای کشورهای خارجی مانند امارات یا ترکیه

یکی دیگر از گزینه‌های پیشروی شما برای سرمایه‌گذاری در املاک، خرید و یا مشارکت در ساخت املاک در بازار کشورهای همسایه است.

ترکیه به‌عنوان یکی از پرچمداران جذب سرمایه‌های ایرانیان در این حوزه شناخته می‌شود. بازار املاک ترکیه – به‌خصوص شهر استانبول – بسیار پررونق است و از روی کاغذ گزینه مناسبی در انواع سرمایه گذاری در املاک به شمار می‌آید.

اما با نگاهی به افت چند برابری ارزش لیر در مقابل دلار آمریکا، به این نتیجه می‌رسیم که مشارکت در بازار ملک کشورهای همسایه که شناخت سطحی از آنها داریم گزینه بی‌اشکالی نیست.

برای مثال، افرادی که در سال‌های گذشته ملکی را با ارزش یک میلیارد تومان خریداری کردند، حالا با کاهش بیش از 80 درصدی ارزش لیر، قیمت ملک آنها به زیر 500 میلیون تومان رسیده است.

مشارکت در ساخت املاک

تا چند سال پیش مشارکت در ساخت – به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در طرح‌های ساختمانی – یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری در املاک بود. با افزایش نوسانات ارز و قیمت مواد اولیه، مشارکت در ساخت در این برهه زمانی دردسرهای بسیار زیادی دارد.

انواع سرمایه گزاری در املاک، آپارتمان و خانه

همچنین پیداکردن یک پارتنر تجاری معتبر که بتوانید صفر تا صد سرمایه خود را در اختیار وی قرار دهید، به امری بسیار سخت بدل شده است. از طرفی، تنظیم قرارداد در چنین سرمایه‌گذاری هزینه‌ بر است و از نظر حقوقی نمی‌تواند تضمین حقوق هریک از طرفین باشد.

 

پیش خرید ملک، مناسب برای افرادی که به دنبال بهترین روش سرمایه‌گذاری هستند

آن دسته از سرمایه‌گذارانی که نمی‌توانند بودجه لازم برای خرید خانه را به‌صورت یک‌جا تأمین کنند، عمدتاً سراغ خرید در ملک در چند مرحله می‌روند. سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای که در حال ساخت است و با کمبود بودجه مواجه نیست، بسیار بهتر از سرمایه‌گذاری در املاکی است که یا با کمبود بودجه مواجه شدند یا اصلا وجود خارجی ندارند.

اگر با یک مؤسسه قانونمند و باتجربه پیش‌خرید ملک آتی خود را به ثبت برسانید که از هر نظر تأمین‌کننده ضرر احتمالی شما است، بهترین تجربه سرمایه‌گذاری خود را رقم زده‌اید.

روش های سرمایه گزاری کردن روی ملک و ساختمان

باتوجه‌به افزایش قیمت آپارتمان و املاک در سطح کشور به‌خصوص کلان‌شهری مانند تهران، قدرت خرید مردم کم شده که از این بابت استفاده از گزینه‌های پیش‌فروش املاک به یک گزینه ایده آل تبدیل شده است.

پیش‌فروش املاک نه‌ تنها برای خریدار بلکه برای فروشنده نیز مناسب است؛ فروشنده که ممکن است یک نهاد قانونی هم باشد با استفاده از مبالغ جمع‌آوری شده، هزینه‌های جاری خود را پرداخت می‌کند تا کلید ملک را هرچه سریع‌تر به دست خریدار بسپارد.

از طرفی هم خریدار بدون نیاز به تأمین کل مبلغ خرید، طی چندین مرحله، به آرزوی دیرینه خود دست می‌یابد.

چرا مشارکت در خرید بهترین نوع سرمایه‌گذاری در املاک است

باتوجه‌ به انواع سرمایه گذاری در املاک که پیش‌تر صحبت کردیم، مشارکت در خرید از طرف خریدار دارای مزایای مختلفی است که افزایش قیمت نهایی ملک تنها یکی از آنها است.

زمانی که شما ملکی را پیش خرید می‌کنید، طبق قراردادی که نوشته‌اید تنها موظف به پرداخت قسط‌ ها هستید.

اگر در طی این مدت، قیمت زمین، مواد اولیه و هرآنچه که به ساخت ملک مرتبط است افزایش یابد، سازنده هزینه اضافه‌ای را نمی‌تواند از شما بخواهد. پس در انتها، شما با بودجه کمتری که طی چند مرحله پرداخت کرده‌اید صاحب خانه‌ای می‌شوید که ارزش بسیار بیشتری دارد.

امکان طراحی داخل خانه طبق سلیقه شما یکی دیگر از مزایای مشارکت در سرمایه‌گذاری از نوع پیش خرید آپارتمان است. البته پیش خرید کردن مدل های مختلفی دارد که در ایران پر رونق ترین آن پیش فروش آپارتمان در چیتگر میباشد .

در حین یا پس از اتمام بخش‌های اصلی ساختمان، شما این حق را دارید تغییراتی در انتخاب شیرآلات، موزاییک، سرویس‌های بهداشتی و کابینت‌ها با سازنده همفکری کنید.

اگر مایل باشید می‌توانید از بهترین برندهای موجود برای خانه خود سفارش دهید یا طبق قرارداد عمل کنید.

امکان بازدید از ملک در 24 ساعت شبانه‌ روز برای خریدار میسر است.

تا زمانی که قسط‌های خود را پرداخت کنید، این اجازه را دارید مراحل ساخت را رویت کنید و از رعایت استانداردهای ساختمان‌سازی مطمئن شوید.

درست برعکس خرید آپارتمان‌های آماده که شما نمی‌توانید هیچ داده‌ای مبتنی بر چگونگی ساخت را داشته باشید.

همچنین در سرمایه‌گذاری به‌صورت پیش‌خرید ملک، می‌توانید در صورت برآورده‌نشدن انتظاراتتان یا جلو نرفتن پروژه، از سازنده شکایت کرده و جریمه‌های درج شده در قرارداد را درخواست کنید.

انواع سرمایه گزاری روی املاک

با ملک؛ بهترین املاک منطقه چیتگر را پیش‌خرید کنید

در بین انواع سرمایه گذاری در املاک، پیش خرید ملک یکی از بهترین گزینه‌های پیشروی شما. از طرفی، محله خوش آب‌وهوای چیتگر در منطقه 22 تهران یکی از بهترین مناطق تهران از لحاظ رشد افزایش قیمت است.

چیتگر به‌تمامی امکانات کلیدی تهران نزدیک است و به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران تهرانی و البرزی بدل شده.

ما در با ملک به شما کمک می‌کنیم باتوجه‌به معیارهای سرمایه‌گذاری‌تان، بودجه و سایر فاکتورها صاحب‌خانه شوید.

با ملک به اولین نفری تبدیل می‌شوید که از پروژه‌های در حال ساخت در منطقه چیتگر مطلع خواهید شد. پس تا قیمت ملک بیشتر از این افزایش پیدا نکرده، در پیش خرید یکی از آپارتمان‌های شیک منطقه چیتگر با ملک هم قدم شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *