خرید زمین یا آپارتمان ؟ انتخابی برای سودآوری و خانه‌دار شدن

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؛ دو گزینه با مزایای مختلف 

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن یکی از ایمن‌ترین روش‌های سودآوری است.

اما در این بازار دارایی‌های مختلفی وجود دارند که عبارتند از انواع زمین، خانه‌های کلنگی، خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها. به نظر شما خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

و شما بر چه اساسی به این پرسش پاسخ می‌دهید؟ در این مطلب به این پرسش بر اساس جنبه‌های مختلف این دو شیوه خرید ملک و سرمایه‌گذاری در بازار املاک پاسخ می‌دهیم.

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان

 

از نظر سرمایه‌گذاری بلند مدت، خرید زمین بهتر است یا آپارتمان

خرید انواع ملک معمولا با عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری کم‌ ریسک به‌شمار می‌آید.

با این حال امکان افت قیمت یا مواجه شدن با کلاهبرداران در‌ بازار املاک نیز وجود دارد؛ بنابراین بهتر‌ است همواره آگاهی خود را در‌ این زمینه افزایش دهیم میتوانید در این مقاله بهترین روش خرید خانه را بخوانید .

به‌طور کلی خرید زمین را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت دانست.

درحالی‌که خرید آپارتمان امکان سودآوری در کوتاه‌مدت را نیز برای شما ایجاد می‌کند.

اگر با نکات خرید زمین آشنا باشید و با استفاده از مشاوره کارشناسان املاک، زمین‌هایی با پتانسیل افزایش قیمت را انتخاب کنید، این احتمال وجود دارد که در‌ درازمدت به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

اما همیشه این‌طور نیست؛ زیرا هیچ کارشناسی نمی‌تواند با اطمینان به شما بگوید این زمین طی چند سال چقدر افزایش قیمت خواهد داشت.

خرید زمین بهتره یا اپارتمان

خرید آپارتمان نیز در یک افق طولانی‌ مدت از نظر سرمایه‌گذاری دارای نکاتی است. از یک سو طی چند دهه، ملک شما دیگر ملکی نوساز نیست و دچار فرسودگی می‌شود.

اما این به این معنا نیست که ارزش آن کاهش یافته است. زیرا دارایی‌های بازار مسکن دارای رشد قیمت سالانه هستند.

از سوی دیگر امکان بازسازی و نوسازی آپارتمان برای شما وجود دارد. شما حتی می‌توانید پیش از آن‌که ملک شما به یک ملک قدیمی تبدیل شود آن را بفروشید و آپارتمانی دیگر بخرید.

اما از همه مهم‌تر این‌که می‌توانید طی همین زمان در این آپارتمان زندگی کنید، در حالی که در مورد خرید زمین این امکان برای شما وجود ندارد.

خرید زمین و ساخت‌وساز بهتر است یا خرید آپارتمان

اگر از زمان و سرمایه کافی برای خرید زمین و ساختن خانه در آن برخوردار باشید، این روش برای شما گزینه‌ای سودآور است.

بدون شک این روش به زمان، انرژی، سرمایه و دانش زیادی نیاز دارد. با این حال شما کارفرمای ملک خود می‌شوید و می‌توانید خانه خود را متناسب با نیازها و سلیقه خود بسازید.

خرید زمین بهتره یا آپارتمان

البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که امکان خرید زمین در قطعات کوچک در نقاط محبوب شهرهای بزرگ وجود ندارد و شما مجبور هستید به نقاط حاشیه شهرها بروید.

این درحالی است که برای مثال در روش پیش‌خرید آپارتمان در بهترین نقاط شهرهای بزرگ، مانند تهران می‌توانید در شمال شهر یا در مناطقی مانند چیتگر بهترین آپارتمان‌ها را پیش‌خرید کنید.

خرید زمین زراعی بهتر است یا آپارتمان

خرید زمین‌های زراعی یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی سرمایه‌گذاران است. البته معمولا افرادی به‌سراغ این گزینه می‌روند که از اطلاعات کافی در مورد زراعت برخوردار باشند و احتمالا خودشان تصمیم به ورود به عرصه داشته باشند.

باید توجه داشته باشید که میزان رشد قیمت این زمین‌ها از رشد قیمت زمین‌های قابل ساخت به‌مراتب کمتر است و در کل فقط به افرادی پیشنهاد می‌شود که آگاهی کامل نسبت به این روش و اصول کشاورزی و انتخاب زمین کشاورزی داشته باشند.

بنابراین این گزینه به‌نوعی قابل مقایسه با خرید آپارتمان نیست زیرا امکان ساخت خانه و ویلا در زمین کشاورزی وجود ندارد.

میدانید نکات مهم در خرید خانه ویلایی چیست؟ اگر نه، حتما آن را بخوانید .

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان ؟ طرف سنگین تر با آپارتمان هست چون:

افزایش قیمت خانه‌های ویلایی و ویلای مدرن باعث شده است که عموم مردم و حتی سرمایه‌گذاران به خرید آپارتمان رو بیاورند.

همچنین در سبک زندگی مدرن کمتر کسی از وقت کافی برای خرید زمین، برنامه‌ریزی برای ساخت، کسب انواع مجوزهای ساخت، استخدام مهندسان یا استفاده از روش مشارکت در ساخت و غیره برخوردار است.

آن‌هم در شرایطی که بدون نیاز به هیچ‌کدام از این کارها افراد می‌توانند بهترین آپارتمان‌ها را به‌شکل نوساز و با بهترین امکانات در‌ کمترین زمان خریداری کنند. در ادامه با برخی از مزایای خرید آپارتمان آشنا می‌شویم.

کاهش نگرانی‌های امنیتی با خرید آپارتمان

امروزه بسیاری از مجمتع‌های مسکونی، برج‌ها و حتی برخی آپارتمان‌های بزرگ دارای نگهبان هستند.

آپارتمان‌های مدرن نیز معمولا از تجهیزات امنیتی مانند دوربین‌ها برخوردار هستند. حتی در‌ صورت نبودن هیچ‌کدام از این موارد حضور همسایگان باعث افزایش امنیت در آپارتمان می‌شود.

هزینه پایین‌تر ‌برای خرید آپارتمان

چه در روش خرید زمین و ساخت‌وساز و چه در روش خرید خانه ویلایی شما تمام قیمت زمین را نیز می‌پردازید. درحالی‌که در روش خرید آپارتمان، هزینه زمین بین واحدهای موجود تقسیم شده است.

بهترین منطقه برای خرید آپارتمان میدانید کجاست ؟

بنابراین شما ملک خود را با مبلغ کمتری خریداری می‌کنید. همچنین روزبه‌روز بر‌ ارزش ملک شما افزوده می‌شود.

هزینه‌های نگهداری کمتر

یکی از مزایای سکونت در‌ آپارتمان‌ها این است که تمامی هزینه‌های نگهداری ملک و حتی هزینه‌های مرتبط با تاسیسات، تعمیرات و سیستم‌های گرمایش و سرمایش بین صاحبان واحدهای آپارتمانی تقسیم می‌شود.

درحالی‌که با خرید زمین و ساخت یک خانه ویلایی در آن باید تمامی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را خودتان بپردازید.

آیا پیش‌خرید آپارتمان از خرید زمین بهتر است؟

پیش‌خرید یا پیش‌فروش آپارتمان روشی است که در‌ آن پیش‌خریدار آپارتمانی را که هنوز مراحل ساخت آن به پایان نرسیده است را از پیش‌فروشنده خریداری می‌کند.

از جمله مزایای این روش می‌توان به نیاز به سرمایه کمتر نسبت به خرید زمین، افزایش ارزش ملک در زمانی کوتاه‌تر از روش خرید زمین و پرداخت اقساطی اشاره کرد.

آیا پیش‌خرید آپارتمان از خرید زمین بهتر است؟

این روش مزایای دیگری هم دارد که برخی از آ‌ن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • در روش پیش‌خرید شما آپارتمان را با قیمتی کمتر از ارزش ملک در زمان اتمام مراحل ساخت آن خریداری می‌کنید. بنابراین در این روش، میزان سودآوری به‌مراتب بیشتر از خرید آپارتمان تکمیل شده است
  • در روش پیش‌خرید در صورت توافق با سازنده امکان هماهنگی در مورد برخی نکات طراحی داخلی وجود دارد؛ همچنین در صورت توافق با دیگر خریداران و تامین مالی می‌توانید برای ساخت آیتم‌هایی مانند روف گاردن و آلاچیق در محیط‌های بیرونی اقدام کنید .
  • روش پیش‌خرید یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی است که از سرمایه کافی برای پرداخت یکباره قیمت ملک برخوردار نیستند. شما در این روش بخش زیادی از مبلغ خرید را به‌طور اقساطی پرداخت می‌کنید و این مبلغ نیز متناسب با شرایط پیشرفت پروژه است
  • در‌ این روش، قانون پیش‌فروش ساختمان حافظ حقوق شما است و این قانون تعهدات طرفین را در نظر گرفته است تا در صورت عدم اجرای تعهدات پیش‌فروشنده یا پیش‌خریدار، امکان فسخ معامله و دریافت خسارت وجود داشته باشد.

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان

پیش‌خرید آپارتمان با خدمات مشاوره با ملک

انتخاب بین خرید زمین یا آپارتمان بستگی به نیازهای خریدار و اهداف سرمایه‌گذاری دارد. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت باشید، خرید زمین می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

اما اگر می‌خواهید هم در‌ کوتاه‌مدت به سود برسید و هم از امکان سکونت در ملک یا اجاره دادن آن برخوردار شوید، خرید آپارتمان بهترین گزینه است و اگر میخواهید سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم را آغاز کنید پیشهاد ما اینست که این مقاله را تا نخواهنده اید کار ی نکنید  .

در بین روش‌های خرید آپارتمان نیز روش پیش‌خرید از جمله بهترین گزینه‌ها است. زیرا مبلغ خرید را به‌طور اقساطی می‌پردازید و آپارتمانی با بهترین امکانات را در بهترین نقاط شهر خریداری می‌کنید. ما در مجموعه با ملک بر پیش‌فروش آپارتمان در چیتگر تهران واقع در منطقه 22 تمرکز داریم و می‌توانیم بهترین واحدهای آپارتمانی را برای پیش‌فروش به شما معرفی کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *