شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران؛ از تمکن مالی تا توجه به قوانین

با توجه به افزایش قیمت مسکن در تهران، پیش خرید آپارتمان یکی از بهترین روش‌ خرید خانه است. اما برای سرمایه‌گذاری موفق شما باید به شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران توجه لازم را داشته باشید.

چرا که عدم توجه به این شرایط می‌تواند باعث شکست سرمایه‌گذاری شما شود. برای مثال شما باید تمکن مالی خود برای پرداخت اقساط پیش خرید آپارتمان را داشته باشید.

از طرف دیگر قوانین بسیار مهمی در هنگام عقد قرارداد پیش خرید آپارتمان باید رعایت شوند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به بررسی شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران می‌پردازیم.

شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران

شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران چیست؟

به‌طور کلی می‌توان شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران را به دو دسته شرایط عمومی و قوانین حقوقی دسته‌بندی کرد.

شرایط عمومی برای پیش خرید آپارتمان در تهران عبارت‌اند از انتخاب یک منطقه مناسب برای سرمایه‌گذاری، داشت تمکن مالی و در نظر گرفتن نیازها که هر یک به اندازه خود اهمیت زیادی در پیش خرید آپارتمان دارند.

به همین خاطر شما باید این شرایط عمومی را به‌صورت کامل در نظر بگیرید. در ادامه با شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران آشنا می‌شویم همچنین برا اطلاعات تکمیل تر میتوانید نکات پیش خرید آپارتمان را بخوانید .

انتخاب یک منطقه مناسب برای سرمایه‌گذاری

یکی از مهم‌ترین شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران، انتخاب منطقه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری است. همان‌طور که می‌دانید، تهران از 22 منطقه تشکیل می‌شود و هر یک از این مناطق شرایط به‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ملک دارند.

شما باید با توجه به میزان سرمایه و شرایط خود، یکی از این مناطق 22 گانه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

یکی از بهترین مناطق برای پیش خرید آپارتمان در تهران، منطقه 22 پایتخت است.

چرا که آپارتمان‌های این منطقه امکان رشد بسیار زیادی دارند و شرایط رفاهی، درمانی، خدماتی و تفریحی در منطقه 22 تهران فوق‌العاده است.

همچنین شما می‌توانید بسیاری از آپارتمان‌های این منطقه را پیش خرید کنید و با سرمایه‌ای محدود و به‌صورت اقساطی در پایتخت صاحب خانه شوید.

شرایط پیش خرید آپارتمان

داشتن تمکن مالی برای پرداخت اقساط

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران، داشتن تمکن مالی برای پرداخت اقساط است.

همان‌طور که می‌دانید در پیش خرید آپارتمان، خریدار قسمتی از مبلغ خانه را به‌صورت اقساطی پرداخت می‌کند. حال شما قبل از اقدام به پیش خرید آپارتمان باید از تمکن مالی خود برای پرداخت اقساط قرارداد خود مطمئن شوید.

چرا که در صورت عدم پرداخت به‌موقع اقساط، شما شامل جریمه خواهید شد و بسته به قرارداد، مقداری از سرمایه اولیه خود را از دست می‌دهید.

باید اشاره کرد که میزان اقساط پیش خرید آپارتمان بسته به زمان تحویل، قیمت ملک و نوع قرارداد می‌تواند متفاوت باشد.

شما بسته به تمکن مالی خود می‌توانید اقساطی بلندمدت‌تر با مبالغ کم‌تر انتخاب کنید و یا به سراغ اقساط کوتاه‌مدت با مبالغ بالاتر بروید.

در نظر گرفتن نیازها

خریداران با دو هدف به سمت پیش خرید آپارتمان در تهران می‌روند.

برخی قصد سرمایه‌گذاری دارند و برخی دیگر می‌خواهند آپارتمانی برای سکونت بخرند. به همین خاطر یکی از شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران، توجه به نیاز و هدف از پیش خرید آپارتمان است.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در زمینه ملک را دارید، خرید آپارتمان در منطقه‌ای مانند منطقه 22 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. همچنین ملک مورد نظر باید ارزش زمین بالایی داشته باشد. از طرف دیگر اگر می‌خواهید آپارتمانی برای سکونت پیش خرید کنید، باید به پارامترهایی مانند متراژ، امکانات رفاهی و دسترسی توجه داشته باشید.

پیش خرید آپارتمان در تهران چه شرایط و قوانینی دارد؟

از آن‌جایی که پیش خرید آپارتمان در تهران یک روش سرمایه‌گذاری ایده‌آل به‌شمار می‌آید، افراد زیادی به دنبال خرید آپارتمان در پایتخت از طریق این روش هستند.

اما باید گفت که در زمان عقد قرارداد پیش خرید آپارتمان، شما باید به نکات و قوانین مختلفی توجه داشته باشید. چرا که برخی افراد سودجو با هدف کلاهبرداری در زمینه پیش فروش آپارتمان در تهران فعالیت می‌کنند.

قوانین و شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران بسیار شفاف هستند و شما با کمی دقت می‌توانید قراردادی مطمئن و قانونی برای سرمایه‌گذاری عقد کنید.

شرایط پیش خرید آپارتمان

برای مثال تمام جزئیات آپارتمان مورد نظر مانند متراژ، نوع کاربری، تعداد پارکینگ‌ها و انباری‌ها، موقعیت مکانی و حتی امکاناتی مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی باید به‌صورت کاملا شفاف در قرارداد قید شوند.

در ادامه با مهم‌ترین قوانین و شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران آشنا می‌شویم.

تمام جزئیات آپارتمان باید در قرارداد قید شوند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خریداران در زمان پیش خرید آپارتمان، عدم تطابق جزئیات مسکن تحویلی با مسکن پیش خرید شده است.

به عبارت دیگر، خریداران آپارتمانی با جزئیات به‌خصوصی را خریداری کرده‌اند اما آپارتمان تحویلی فاقد این جزئیات است.

به همین خاطر شما در هنگام عقد قرارداد باید تمام جزئیات آپارتمان تحویلی را در قرارداد خود ذکر کنید. تفاوتی ندارد که هدف شما از پیش خرید آپارتمان سرمایه‌گذاری است یا خرید آپارتمانی برای سکونت، در هر صورت شما باید آپارتمانی با جزئیات دقیق تحویل بگیرید.

مهم‌ترین جزئیاتی که باید در قرارداد پیش خرید آپارتمان در تهران ذکر شوند عبارت‌اند از:

  • متراژ آپارتمان
  • شماره طبقه
  • شماره واحد
  • تعداد پارکینگ
  • تعداد انباری
  • نوع سیستم سرمایش و گرمایش
  • نوع نمای ساختمان
  • موقعیت دقیق مکانی
  • زمان تحویل

قیمت و روش پرداخت باید به‌صورت دقیق در قرارداد قید شوند

در قر‌اردادهای پیش خرید آپارتمان، قیمت و روش پرداخت باید به‌صورت کاملا شفاف و دقیق قید شوند.

چرا که عدم قید این موارد می‌تواند در آینده برای خریدار و فروشنده مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. قیمت دقیق ملک توسط کارشناسی رسمی مشخص شده و در قرارداد ذکر می‌شود. سپس خریدار و فروشنده بسته به توافق خود، روش پرداخت را مشخص می‌کنند.

عموما در قراردادهای پیش خرید آپارتمان، مقداری از مبلغ به‌صورت نقدی و باقی‌مانده آن به‌صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

باید اشاره کرد که تعداد اقساط و مبلغ هر یک از آن‌ها نیز باید مورد توافق طرفین باشد و به‌صورت کاملا شفاف در قرارداد ذکر شوند. عموما بسته به پیشرفت پروژه، تعداد اقساط و مبلغ آن‌ها مشخص می‌شود. به‌ازای مقدار مشخصی از پیشرفت پروژه، خریدار باید مبلغی مشخص را به فروشنده پرداخت کند. حال اگر پروژه پیشرفت مناسبی نداشت، خریداری بسته به شرایط قرارداد خود می‌تواند از پرداخت اقساط خودداری کند. البته در برخی قراردادها، پرداخت اقساط ارتباطی به میزان پیشرفت پروژه ندارد.

تعیین دقیق تاریخ تحویل آپارتمان

یکی دیگر از قوانین و شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران، تعیین دقیق تاریخ تحویل آپارتمان به خریدار است. طرفین باید در قرارداد خود تاریخ تحویل را به‌صورت دقیق مشخص کنند.

این امر از دو جهت اهمیت بسیار زیادی دارد. در مرحله اول فروشنده باید متعهد شود که در تاریخ مشخص شده آپارتمان را به خریدار تحویل می‌دهد و در غیر این صورت باید جریمه دیرکرد پرداخت کند. در مرحله دوم نیز خریدار باید تا قبل از رسیدن تاریخ تحویل، تمام اقساط خود را پرداخت کرده باشد.

شرایط پیش خرید آپارتمان

لزوم توجه به شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران برای سرمایه‌گذاری موفق

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه ملک هستید، پیش خرید آپارتمان در تهران می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای شما باشد. چرا که افراد می‌توانند از طریق پیش خرید، با سرمایه محدود نیز صاحب یک آپارتمان مناسب شوند البته همانطور که میدانید اکثر پروژه ای پیش فروش در منطقه ی 22 میباشند بخاطر اینکه مساحت بسیار زیادی از زمین های خالی و با امکانات مناسب را دارد بنابر این پیش فروش آپارتمان در چیتگر یکی از بهترین گزینه های سرمایه گزاری میباشد .

هرچند که لازمه سرمایه‌گذاری موفق، اطلاع کامل از شرایط پیش خرید آپارتمان در تهران است.

شما بدون اطلاع دقیق از این شرایط نمی‌توانید سرمایه‌گذاری موفق و سودآوری را تجربه کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود برای پیش خرید آپارتمان در تهران به سراغ شرکت‌های باسابقه و معتبر در این زمینه بروید تا ریسک سرمایه‌گذاری به حداقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *