کار در املاک فرصتی بی‌نظیر برای کسب درآمد است

آژانس‌های مشاوره خرید و فروش ملک که معمولا با نام املاک و بنگاه ملکی شناخته می‌شوند، همواره در حال استخدام مشاوران املاک و برخی از متخصصان دیگر مانند متخصص سرمایه‌گذاری برای کار در املاک هستند.

املاکی ها مردم رو برای سرمایه گذاری در مسکن و یا اقامت دائمی در منزل دلخواه مشتریان راهنمایی میکنند .

کار در املاک از این مزیت برخوردار است که هرقدر در آن پیشرفت کنید و بتوانید قراردادهای بیشتری را منعقد کنید، حقوق بیشتری هم دریافت می‌کنید.

کار در املاک

در این مطلب از مجموعه با ملک با شرایط کار در املاک و مزایای اشتغال به‌عنوان مشاور املاک آشنا می‌شویم.

 

مشاور املاک؛ رایج‌ترین سمت شغلی در بنگاه‌های مشاوره املاک

مشاوران املاک در سراسر دنیا با روش‌ های مختلفی خدمات خود را ارائه می‌دهند.

بعضی از مشاوران از سوی خریدار استخدام می‌شوند تا بهترین ملک را متناسب با نیازها یشان برایشان پیدا کنند و تا جای ممکن قیمت پیشنهادی فروشنده را کاهش دهند.

برخی دیگر از سوی فروشنده استخدام می‌شوند تا به‌طور اختصاصی رو یک فروش واحد های یک پروژه کار کنند.

برخی دیگر توسط بنگاه‌های مشاوره ملکی استخدام می‌شوند تا به‌عنوان واسطه بین فروشنده و خریدار باشند و شرایط عقد قرارداد را با مذاکرات و مشاوره‌های خود تسهیل کنند.

کار در املاک

اما در بنگاه معاملات ملکی علاوه‌ بر مدیر املاک و مشاوران ملکی، ممکن است افراد دیگری نیز با تخصص‌ های دیگری مشغول به‌کار باشند، هرچند بعضی از این سمت‌های شغلی در ایران بسیار نادر است.

برخی از تخصص‌ های نزدیک به مشاور املاک که ممکن است در بنگاه معاملات ملکی یا در برخی شرکت‌های حوزه صنعت ساختمان و معاملات ملکی مشغول به‌کار باشند عبارتند از:

  • مشاوران سرمایه‌گذاری در بازار املاک
  • ارزیاب املاک
  • توسعه‌دهنده املاک و مستغلات
  • وکیل ملکی

کار در املاک شامل چه وظائفی می‌شود؟

مشاوران املاک در بنگاه‌های معاملات ملکی در زمینه‌هایی مانند فروش ملک، خرید ملک و رهن و اجاره ملک به مشتریان خود کمک می‌کنند.

گروه مشتریان این افراد نیز عموما از انواع خریداران ملک، فروشندگان ملک و متقاضیان رهن و اجاره ملک هستند. اما خدمات مشاوران املاک به این موارد محدود نمی‌شود.

برخی از وظائف دیگر مشاوران املاک عبارتند از:

  • ایجاد فهرستی از مشتریان و املاک: مشاوران املاک به ایجاد آرشیوی از اطلاعات مشتریان افراد علاقمند به خرید ملک و ویژگی‌های ملک مورد علاقه آن‌ها، فرستی از املاکی که به‌معرض فروش گذاشته شده‌اند و نیز فهرستی از پروژه‌ های انبوه‌سازی با واحدهای عرضه شده برای فروش نیاز دارند .
  • برنامه‌ریزی برای بازدید از ملک: یکی از وظائف رایج مشاوران املاک، برنامه‌ریزی تسهیل بازدید از ملک توسط مشتری و معرفی ملک و ارائه اطلاعات آن در زمان بازدید حضوری است
  • معرفی املاک به مشتریان خرید و اجاره و غیره: مشاوران املاک متناسب با نیازهای مشتریان، انواع گزینه‌های فروش، رهن، اجاره، پیش‌فروش، تهاتر، مشارکت در ساخت و غیره را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند و اطلاعات آن‌ها را در اختیار مشتری قرار می‌دهند
  • مشاوره برای سرمایه‌گذاری در املاک: برخی از مشتریان بازار املاک، قصد سکونت در ملک را ندارند، بلکه با قصد سودآوری به این بازار وارد می‌شوند.مشاوران املاک می‌توانند انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک و پیشنهادات خود را به آن‌ها معرفی کنند
  • کمک به تنظیم قراردادهای ملکی: مشاوران املاک باید بر نکات تنظیم قراردادهای ملکی مسلط باشند و مشاوره لازم را در این زمینه به خریدار و فروشنده ارائه کنند.اما تنظیم قرارداد (یا دست کم، امضای نهایی) عموما توسط مدیر املاک یا مدیر قراردادها انجام می‌شود

کار در املاک چه مزایای دارد؟

بازار املاک یکی از قدیمی‌ترین بازارها در سراسر جهان است زیرا نیاز به سرپناه برای بشر یکی نیاز همیشگی است.

بنابراین این حرفه‌ای است که هرگز از بین نمی‌رود و از مُد نمی‌افتد. بازار املاک همچنین بازاری با میزان نقدینگی بسیار بالا است و معمولا قیمت دارایی‌های این بازار از بسیاری از انواع دارایی‌ها در بازارهای دیگر بیشتر است.

این یعنی فعالیت شما در این بازار می‌تواند با کسب درآمد مناسبی همراه باشد.

کار در املاک

 

برخی از مزایای دیگر کار در املاک را با هم مرور می‌کنیم:

  • فعالان حوزه مشاوره ملکی به‌طور متوسط، 25 درصد بیشتر از متوسط حقوق همه مشاغل درآمد دارند و در عین حال هیچ سقفی برای درآمد آن‌ها وجود ندارد زیرا همه‌ چیز به تعداد قراردادهایی که می‌تواند ببندید و مبلغ آن‌ها بستگی دارد
  • کار املاک از تحرک شغلی بالایی برخوردار است و ممکن است در بسیاری از موارد در حال معرفی ملک در خارج از فضای بنگاه باشید
  • برای کار در املاک باید با خریداران و فروشندگان بسیار زیادی ملاقات کنید و تعاملات شما در حد بالایی افزایش می‌یابد

مهارت‌های مورد نیاز برای کار در املاک

کار در املاک گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند و همچنین می‌توانند در زمینه مشاوره فروش و مذاکرات خرید و فروش به‌خوبی عمل کنند.

همان‌طور که می‌دانید برای کار در حرفه مشاوره ملکی شما به تحصیلات آکادمیک ویژه نیاز ندارید، هرچند سطح مدرک تحصیلی و تجارب قبلی شما در زمان استخدام دارای اهمیت است.

اما مجموعه‌های مشاوره ملکی پیش از هرچیز در زمان استخدام به بررسی مهارت‌های شما می‌پردازند.

برخی از مهارت‌های لازم برای کار در املاک عبارتند از:

  • مهارت‌های ارتباطی: مشاوران ملکی به‌طور مداوم در گفتگو و مذاکره با خریداران و فروشندگان و سرمایه‌گذاران هستند. آن‌ها باید بتوانند نیازهای خریدار و انتظارات فروشنده را ارزیابی کرده و بهترین راه‌ حال را پیشنهاد کنند. پس هم باید شنونده‌ای حرفه‌ای و هم گوینده‌ای مسلط باشند
  • مهارت سازماندهی: مشاوران املاک در یک زمان (مثلا یک روز کاری) در حال ارائه خدمات به چندین مشتری باشند و معاملات فروش، خرید و اجاره را به‌طور همزمان انجام دهند. بنابراین آن‌ها باید بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای تمامی اقدامات لازم داشته باشند
  • مهارت فروش: فروش یک مهارت است که خود به مهارت‌های فراوانی نیاز دارد. برای مثال یک فروشنده خوب باید با تکنیک‌های متقاعدسازی مشتری آشنایی و همچنین پشتکار داشته باشد
  • مهارت حل مساله: خریداری را تصور کنید که از سرمایه کافی برای خرید ملک برخوردار نیست. مشاور املاک مسلط بر مهارت حل مساله می‌تواند بهترین راهکارها را برای حل موانع به او پیشنهاد دهد که در این مورد ممکن است دریافت وام یا پیش خرید ملک باشد

با کار در املاک چقدر حقوق می‌گیریم؟

درآمد مدیران املاک و همچنین مشاوران املاک از محل کمیسیون قراردادهای ملکی تامین می‌شود.

مشاوران نیز ممکن است با روش‌ های مختلفی کسب درآمد کنند. ممکن است فقط حقوق ثابت داشته باشند. ممکن است درصدی را به‌عنوان کمیسیون دریافت کنند و یا از درصد کمیسیون پلکانی (افزایش درصد با افزایش قراردادها) برخوردار شوند.

در ایران میزان درآمد مشاوران ملکی بازه بسیار گسترده‌ای متناسب با میزان فعالیت مشاور و نیز منطقه فعالیت است که می‌تواند از 6 میلیون تا بیش از 50 میلیون تومان باشد.

کار در املاک

با کار در املاک می‌توانید آینده‌ای روشن را برای خود رقم بزنید

یکی از مزایای حرفه املاک این است که افرادی با سنین مختلف، تجربه‌های کاری مختلف و نیز مدارک تحصیلی گوناگون می‌توانند برای استخدام اقدام کنند.

برای این کار فقط باید بر مهارت‌های لازم برای حرفه مشاوره املاک تسلط داشته باشید، بازار املاک و انواع معاملات آن را بشناسید و با قوانین حوزه معاملات ملکی نیز تا حدودی آشنایی داشته باشید.

ما در مجموعه با ملک به‌عنوان یکی از فعال‌ترین آژانس‌های مشاوره ملکی و متمرکز بر روش پیش خرید، آماده استخدام افراد مستعد برای این حرفه پردرآمد هستیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *