زندگی در چیتگر یک انتخاب هوشمندانه است

آیا تجربه زندگی در چیتگر رو دارید ؟
چیتگر یکی از زیباترین و خوش‌آ‌ب‌وهواترین مناطق شهر تهران است.

این منطقه با بوستان جنگلی و دریاچه مصنوعی خود شناخته می‌شود و در نزدیکی این دریاچه، شهرک‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری و تجاری بسیاری وجود دارند.

از جمله این شهرک‌ها می‌توان به شهرک مسکونی چیتگر و شهرک الهیه غرب اشاره کرد.

زندگی در چیتگر

به طور کلی، چیتگر از نظر امکانات رفاهی، دسترسی، امکانات آموزش و دسترسی به مراکز درمانی شرایط عالی دارد و می‌توان برای زندگی و سرمایه‌گذاری روی املاک این منطقه حساب ویژه‌ای باز کرد. در این مطلب از با ملک، شرایط زندگی در چیتگر را از جوانب مختلف بررسی می‌کنیم.

معرفی مختصر منطقه 22

عموما منظور از منطقه چیتگر همان منطقه 22 تهران است.

بسیاری از افرادی هم که قصد خرید ملک در این منطقه را دارند و یا میخواهند قیمت آپارتمان در چیتگر را بیابند، راجب زندگی در چیتگر تحقیق میکنند و راجب مزایا و معایب زندگی در برج های چیتگر پرس و جو میکند.

به طور کلی، منطقه 22 شهر تهران از دو ناحیه، 12 محله و 28 شهرک مسکونی با مساحتی در حدود 6200 هکتار تشکیل شده است.

از این میزان وسعت، 1300 هکتار به فضای سبز اختصاص دارد که بسیار بیشتر از مناطق دیگر تهران است. همچنین از نظر جغرافیایی، می‌توان چیتگر را به عنوان بزرگ‌ترین بخش تهران هم معرفی کرد.

زندگی در چیتگر

در حال حاضر، منطقه 22 تهران به دلیل موقعیت شمال غربی که دارد، در حال توسعه است. همین موضوع باعث شده است تا برج‌سازی زیادی در این منطقه انجام شود.

به طوری که بیشترین برج‌های تهران با تعداد طبقات 10 تا 42، در این منطقه ساخته می‌شوند.

جمعیت منطقه 22 یا همان چیتگر، دائما در حال افزایش است که این نشان از افزایش محبوبیت این منطقه دارد. همچنین بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوصی در این منطقه هم انواع شهرک‌های مسکونی را برای سکونت کارکنان خود خریداری کرده‌اند.

از جمله محله‌های چیتگر برای زندگی می‌توان به شهرک‌های زیر اشاره کرد:

  • شهرک دانشگاه صنعتی شریف
  • شهرک کوهستان
  • شهرک نسیم
  • شهرک نگین غرب
  • شهرک چیتگر (امام رضا)
  • شهرک آسمان سپاه
  • شهرک شهید خرازی
  • شهرک اسکان سبز
  • شهرک معلم
  • شهرک امید دژبان
  • مروارید شهر
  • شهرک امیرکبیر
  • شهرک هوانیروز
  • شهرک شهید باقری

منطقه 22 تهران یا همان منطقه چیتگر، به دلیل برخورداری از پارک‌های جنگی متعدد و دور بودن از هیاهو و ترافیک تهران، آب‌وهوای پاکیزه‌تری نسبت به بخش‌های مختلف این شهر دارد. همین باعث شده است تا در حال حاضر بسیاری به دنبال زندگی در چیتگر و حتی سرمایه‌گذاری از این طریق باشند.

مزایای سرمایه‌گذاری در چیتگر به قصد سکونت

دلایل زیادی وجود دارند که چیتگر را از مناطق دیگر تهران متمایز کرده‌اند. از جمله این دلایل می‌توان به اجرا شدن پروژه‌های ساختمانی متعدد، وجود املاک مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت، امکان پیش‌خرید املاک و پتانسیل بالای رشد اشاره کرد. در ادامه مزایای زندگی در چیتگر را بررسی می‌کنیم.

اجرای پروژه‌های ساختمانی متعدد

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است تا تقاضای زیادی برای خرید ملک و زندگی در چیتگر وجود داشته باشد، توسعه این منطقه و وجود انواع خانه‌ها در متراژ مختلف است. وجود پروژه‌های ساختمانی متعدد می‌تواند آینده این منطقه را تضمین کند.

زندگی در چیتگر چگونه است

در عین اینکه بسیاری از این پروژه‌ها مسکونی هستند، بسیاری دیگر هم کاربرد تجاری و اداری دارند. همین موضوع باعث شده است تا تقاضای زیادی برای خرید ملک و زندگی در چیتگر وجود داشته باشد.

وجود واحدهای آپارتمانی در بازه‌های قیمتی مختلف

برخی تصور می‌کنند که برای خرید ملک و زندگی در چیتگر، باید مبلغ بسیار زیادی را کنار گذاشت. این در حالی است که در این منطقه انواع خانه‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوتی وجود دارند و می‌توانید تقریبا با هر بودجه‌ای در این منطقه صاحب ملک شوید.

امکان پیش‌خرید املاک برای زندگی در چیتگر

از جمله دیگر مزایای خرید ملک در چیتگر می‌توان به امکان پیش‌خرید املاک اشاره کرد. در بسیاری از مواقع، ممکن است پول نقد کافی برای خرید و زندگی در چیتگر را نداشته باشید. در نتیجه، می‌توانید با پیش‌خرید املاک با قیمت مناسب، در این منطقه صاحب خانه شوید. البته تمام خانه‌های موجود در این منطقه به صورت پیش‌فروش ارائه نمی‌شوند.

ارزش بالای سرمایه‌گذاری

از جمله دیگر دلایلی که باعث شده است تا درخواست‌های زیادی برای خرید ملک و زندگی در چیتگر وجود داشته باشد، ارزش بالای سرمایه‌گذاری در این منطقه است. این منطقه به دلیل برخورداری از پتانسیل رشد بالا و انجام انواع پروژه‌های ساختمانی، گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری و همچنین زندگی است.

مراکز تفریحی و تجاری منطقه 22

منطقه 22 تهران یا همان چیتگر به عنوان قطب گردشگری تهران هم شناخته می‌شود. به گونه‌ای که بسیاری از پروژه‌های گردشگری تهران در این منطقه قرار دارند. از برج‌های دیدنی این منطقه می‌توان به مجموعه برج‌های نارنجستان، لکسون و مجتمع تجاری اداری آرتمیس اشاره کرد. پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر هم از جمله امکانات تفریحی این منطقه هستند.

از جمله دیگر مراکز تفریحی چیتگر می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

مراکز خدمات درمانی و آموزشی چیتگر

مراکز آموزشی و درمانی زیادی در نزدیکی چیتگر وجود دارند که در کنار هم باعث افزایش اهمیت این منطقه و متمایز شدن آن از مناطق دیگر تهران شده‌اند. از جمله این مراکز می‌توان به باغ راز هستی، دانشگاه علامه طباطبایی، مجموعه ورزشی آزادی، بوستان جوانمردان ایران، دانشگاه علوم انتظامی، باغ ملی گیاه‌شناسی، پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه ژنتیک، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، پارک جنگلی خرگوش دره، پارک جنگلی لتمان کن، پارک جنگلی وردآورد، استودیو محله گل و بلبل و پروژه لکسون اشاره کرد.

زندگی در چیتگر

درمانگاه سه بابا، پلی کلینیک فیاض بخش، درمانگاه اقاقیا، درمانگاه المپیک، درمانگاه المهدی، درمانگاه امام رضا، درمانگاه ایرانیان، درمانگاه تختی، درمانگاه خاتم‌الانبیا، درمانگاه گلچین و درمانگاه صدرا از جمله برخی مراکز درمانی چیتگر و منطقه 22 تهران هستند.

زندگی در چیتگر از نظر شرایط دسترسی

یکی از دلایلی که باعث شده است تا چیتگر به یکی از بهترین مناطق شهر تهران برای زندگی تبدیل شود، دسترسی آن به بزرگ‌راه‌های مختلف این شهر است.

با زندگی در چیتگر به راحتی به بخش‌های مختلف تهران از جمله شهید همت، شهید خرازی، شهید حکیم و آزادگان دسترسی دارید. این بزرگ‌راه‌ها همراه دسترسی شما را به بسیاری از نقاط تهران فراهم می‌کنند.

به دلیل دسترسی مناسب، چیتگر پتانسیل بالایی برای رشد خواهد داشت.

همین موضوع باعث شده است تا افرادی که به دنبال منطقه‌ای برای سکونت و در عین حال سرمایه‌گذاری هستند، به سراغ زندگی در چیتگر بروند. توصیه می‌کنیم اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک دارید، نیم‌نگاهی به منطقه 22 و چیتگر داشته باشید.

منطقه 22 از شمال به ارتفاعات البرز راه دارد. این در حالی است که از شرق، به منطقه 5 شهرداری می‌رسد. همچنین از سمتی از شمال این منطقه هم می‌توانید وارد وردآورد شوید.

از جنوب نیز امکان دسترسی به تهرانسر و آزادراه تهران-کرج وجود دارد.

اگر تمایل به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مترو در نزدیکی چیتگر دارید، باید بگوییم چهار ایستگاه در نزدیکی این منطقه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مترو ورزشگاه آزادی، ایستگاه مترو ایران خودرو، ایستگاه متروی چیتگر و ایستگاه مترو وردآورد اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *