پارک هزار و یک شهر؛ یک پروژه گردشگری در دست ساخت در منطقه 22

در یک دهه گذشته پروژه‌های عمرانی در زمینه گردشگری زیادی در تهران اجرا شده‌اند مانند پارک هزارو یک شهر که یکی از پروژه‌های بسیار عظیم تفریحی منطقه 22 شهرداری تهران است .

که یک مجموعه مدرن گردشگری به شمار می‌رود. این پروژه عمرانی هنوز به پایان نرسیده و همچنان در دست ساخت است.

باید بدانید که در ساخت این پروژه از داستان‌های دیارهای مختلف ایران زمین الهام گرفته شده است و بر این اساس، هزار و یک ایده برای تفریح و سرگرمی در این مجتمع گردشگری اجرا خواهند شد.

ساخت این مجتمع گردشگری به رشد و توسعه فرهنگ ایرانی کمک زیادی می‌کند و در اشتغال‌زایی نقش مهمی دارد. در این مطلب با این مجتمع گردشگری و تفریحی مشهور آشنا می‌شویم.

پارک هزارو یک شهر

 

معرفی پروژه پارک هزار و یک شهر

پروژه عمرانی پارک هزار و یک شهر یا همان شهربازی هزار و یک شهر در آینده یکی از مقصدهای مهم گردشگری در تهران خواهد بود.

باید بدانید که این مجتمع بزرگ با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دست احداث است و به‌زودی از این مجتمع بهره‌برداری خواهد شد؛ به‌طوری‌که با بسیاری از مراکز گردشگری و تفریحی معروف در دنیا قابل مقایسه است.

مساحت زمین این مجتمع بزرگ که در منطقه 22 شهرداری تهران قرار دارد، 139 هکتار است که به عبارتی 1 میلیون 390 هزار متر مربع می‌شود.

محل ساخت این مجتمع بزرگ در غربی‌ترین قسمت بزرگراه شهید خرازی است که مسیر بسیار کم‌ترافیکی دارد.

پارک هزارو یک شهر

پایین بودن بار ترافیکی در این منطقه یکی از مزایای پارک هزار و یک شهر به شمار می‌رود.

پارک هزار یک و شهر دارای بخش‌های بسیار زیاد و مختلفی است.

از جمله بخش‌های این پارک می‌توان به مجتمع تجاری شهرزاد، برج‌های چهارگانه تجاری، خیابان سرگرمی، پارک آبی، نگارستان و مرکز مطالعات اسلامی تهران اشاره کرد.

باید اشاره کرد که در این پارک چهار هتل نیز احداث خواهد شد که شامل هتل سه ستاره سندباد، هتل چهارستاره سیراف، هتل پنج‌ستاره اورنگ و هتل زیست‌بوم می‌شوند.

لازم به ذکر است که امکانات جذابی در این پارک قرار خواهند گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به زمین تنیس، مجموعه سوارکاری، برکه ماهیگیری، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های مدرن اشاره کرد.

شهر قصه در پارک هزار و یک شهر و دیارهای هفت‌گانه آن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک هزار و یک شهر، شهر قصه نام دارد که دارای 28 جاذبه گردشگری در 7 دیار مجزا است.

تنها بخش شهر قصه حدود 38 هکتار مساحت دارد و می‌تواند به یک جاذبه گردشگری بسیار پرطرفدار تبدیل شود.

هفت دیار شهر قصه در پارک هزار یک و شب شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دیار آفرینش
  • دیار تاریخ
  • دیار جاده ابریشم
  • دیار ماجراجویی
  • دیار اسطوره
  • دیار آینده
  • دیار بازی

اولین دیار در پارک هزار و یک شهر، دیار آفرینش است که با الهام از باغ ایرانی طراحی شده که در ورودی آن یک حیاط اصلی وجود دارد.

داخل این دیار غرفه بلیط‌فروشی، آمفی‌تئاتر و باغ ملی وجود دارد.

دیار تاریخ برای نشان دادن فرهنگ و تاریخ ایرانی طراحی شده و از هنر و دانش معماری ایرانی در طراحی این دیار استفاده شده است.

در این دیار که عناصر باشکوه ایرانی وجود دارد، کارناوال‌های متعددی برگزار خواهد شد. جالب است بدانید که در این دروازه و نماد پرسپولیس قرار خواهد گرفت تا گردشگران آن را تماشا کرده و عکس بگیرند.

همچنین در این دیار یک رستوران به نام علاءالدین در دست احداث است.

در دیار ابریشم گردشگران با ناصرخسرو و مارکوپولو همراه خواهند شد. دیار ماجراجویی با استفاده از معماری ایران باستان طراحی شده است و در آن ساختمان‌هایی عجیب با قلعه‌ها و دژهای مخصوص قرار خواهند گرفت.

پارک هزارو یک شهر تهران

پنجمین دیار که اسطوره نام دارد، برای به تصویر کشیدن داستان‌های اسطوره‌ای طراحی شده و نشان‌دهنده سیر تکاملی بشر است.

در دیار ششم با نام دیار آینده، فضایی فانتزی و تخیلی از کنجکاوی و تفکر انسان طراحی شده و زیبایی منحصربه‌فردی دارد. آخرین دیار که دیار بازی نام دارد، به تخیل و طنزپردازی کودکانه می‌پردازد. در این دیار وسایل سرگرمی و آموزشی بیسار زیادی وجود دارد که به شکوفایی استعداد کودکان کمک می‌کنند.

شهرزاد مال؛ مجتمع تجاری بزرگ پارک هزار و یک شهر

شهرزاد مال یک مجتمع تجاری بسیار بزرگ است که حدود 35 هکتار وسعت دارد. این مجتمع تجاری با الهام از معماری ایرانی طراحی شده است و فضای بی‌نظیری دارد.

باید بدانید که این مجتمع تجاری دارای یک حیاط خلوت بسیار جذاب است که در آن هفت بلوک با طراحی‌های خاص وجود دارند.

در حیاط مرکزی این مجتمع تجاری یک فضای باز ایجاد شده است تا برای برگزاری جشن‌ها و رویدادهای از آن استفاده شود. همچنین در داخل شهرزاد مال، مجموعه‌های سینمایی به همراه فودکورت و هایپرمارکت وجود دارد که باعث جذب حداکثری گردشگران خواهند شد.

خیابان سرگرمی در کدام بخش از پارک هزار یک شهر است؟

خیابان سرگرمی در واقع مسیری است که شهر قصه و شهرزاد مال را به یکدیگر متصل می‌کند.

باید بدانید که این خیابان یک مسیر ساده نیست؛ در واقع خیابان سرگرمی دو طبقه است که در آن رویدادهای فرهنگی و فستویوال‌ها و جشن‌های ملی برگزار خواهند شد.

در مسیر خیابان سرگرمی، فضاهای تفریحی جذابی وجود دارد و در آن مغازه‌های زیادی دیده می‌شود.

باید بدانید که در طول این مسیر بخش‌هایی مانند شهربازی، اکوزیستگاه و پارک آبی قبال رویت هستند.

پارک هزارو یک شهر

همچنین نماهایی دینامیک باعث شده تا خیابان سرگرمی جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. لازم به ذکر است تعدادی میدان مخصوص در خیابان سرگرمی تعبیه شده‌اند تا زیبایی این خیابان را افزایش دهند.

پارک آبی شهربازی هزار و یک شهر؛ جاذبه تفریحی بزرگ این مجتمع

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک هزار و یک شهر، پارک آبی این مجموعه بزرگ است.

این پارک آبی دارای امکانات فضای باز و بسته بسیار زیاد بوده و سالن آن به‌اندازه حدود 750 هزار مهمان گنجایش خواهد داشت.

باید بدانید که پارک آبی این مجموعه به دو بخش مخصوص بانوان و آقایان تقسیم می‌شود و بر اساس نیازهای هر گروه امکانات متعددی قرار داده شده است.

در پارک آبی یک آبشار بلند و تعدادی تونل‌های آبی وجود دارد. باید بدانید که در برخی از قسمت‌های پارک آبی بخش‌هایی برای استفاده گروهی و خانوادگی قرار داده شده‌اند. بخش مربوط به بانوان مسقف است و امکانات مورد نیاز آن‎ها در این بخش وجود دارند.

جالب است بدانید که پارک آبی در شهربازی هزار و یک شهر پس از افتتاح به بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در تمام خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

سرمایه‌گذاری با خرید ملک در اطراف پارک هزار و یک شهر

در حال حاضر سرمایه‌گذاری روی خرید ملک در منطقه 22 شهرداری تهران، مخصوصا محدود اتوبان شهید خرازی، رونق زیادی دارد.

در واقع امکانات تفریحی، رفاهی، آموزشی و درمانی در این منطقه باعث افزایش رونق در این خریدوفروش ملک در آن شده است.

البته ساخت‌وساز برج‌های مسکونی نوساز دارای امکانات عالی تاثیر زیادی در خریدوفروش ملک در منطقه 22 تهران دارد.

به دلیل زمین‌های بسیار زیاد با شرایط عالی برای ساخت‌وساز، پروژه‌های ساختمان‌سازی مدرن در این منطقه روز‌به‌روز در حال افزایش هستند.

از سوی دیگر وجود مکان‌هایی مانند ایران مال، دریاچه و پارک جنگلی چیتگر جذابیت این منطقه را برای سکونت افزایش می‌دهد. در آینده‌ای نه‌چندان دور پارک هزار و یک شهر نیز به طور کامل احداث شده و افتتاح می‌شود. از همین رو جذابیت منطقه برای زندگی کردن دوچندان خواهد شد.

خرید ملک در اطراف پارک هزار و یک شهر با استفاده از خدمات با ملک

پارک هزار و یک شهر پس از افتتاح به بزرگ‌ترین مرکز گردشگری و تفریحی در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

از همین رو خرید ملک در اطراف این مجتمع بزرگ گردشگری می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بسیار عالی باشد. اگر قصد سرمایه‌گذاری با روش پیش‌خرید و خرید ملک در منطقه 22 شهرداری تهران را دارید لازم است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

مجموع با ملک مرجعی عالی برای کسب اطلاعات در زمینه خرید و پیش‌خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران است. ما در این مجموعه به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید به بهترین شکل در بازار املاک منطقه 22 شهرداری تهران سرمایه‌گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *