تفریحات دریاچه چیتگر؛ تجربه شادی و هیجان

از گذشته‌های دور هر جا که آبگیر، رودخانه یا دریاچه‌ای بود، به عنوان محل تفریح مردم و استراحت انتخاب می‌شد.

این موضوع هنوز هم وجود دارد با این تفاوت که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، بسیاری از جاذبه‌های مشابه توسط خود بشر به این شکل خلق شده‌اند تا به عنوان تفریحگاه مورد استفاده قرار گیرند.

دریاچه چیتگر یکی از این جاذبه‌ها است که در شهر تهران قرار دارد و به دلیل موقعیت، طبیعت سرسبز اطراف و تفریحات مختلفی که در اطراف آن قرار دارند، انتخاب تهرانی‌ها برای تفریح آخر هفته و مردم دیگر شهرها برای تعطیلات بهار و تابستان هستند.

تفریحات دریاچه چیتگر

در ادامه به معرفی تفریحات دریاچه چیتگر و جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

دریاچه چیتگر کجاست؟

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، یک دریاچه مصنوعی در شمال غرب تهران و منطقه 22 است. این دریاچه با وسعت 130 هکتار در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. دریاچه چیتگر در ابتدا با هدف کاهش آلودگی‌ هوا در شمال تهران و بهبود آب و هوای این ناحیه از پایتخت ساخته شد اما این روزها یکی از مقاصد اصلی تفریح تهرانیان در آخر هفته‌ها است.

علاوه بر خود دریاچه و پارک اطراف آن، مجموعه تفریحی بزرگی نیز در مجاورت دریاچه قرار دارد که با وسعتی 120 هکتاری، انواع مختلفی از تفریحات و سرگرمی‌های مهیج را در خود جای داده است.

معرفی تفریحات دریاچه چیتگر

هر چند زیبایی‌های پارک جنگلی و دریاچه چیتگر، به تنهایی روزی به یادماندنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زنند اما در خود دریاچه و نزدیکی آن، تفریحات مختلفی هم برای بازدیدکنندگان فراهم شده که با توجه به سلیقه و علاقه خود، امکان استفاده از آن‌ها برای تجربه یک روز لذتبخش را دارند. از جمله تفریحات دریاچه چیتگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قایق سواری

یکی از مهیج‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات دریاچه چیتگر، قایق سواری در آن است. قایق سواری در این دریاچه از اسکله غربی سمت بلوار میلاد یا شرقی سمت بام لند و با قایق‌های پدالی یا موتوری امکان‌پذیر است.

 

در طول قایق سواری در دریاچه می‌توانید انواع ماهی‌ و  پرنده‌هایی که در پارک یا نزدیکی دریاچه زندگی می‌کنند را مشاهده کنید.

اگر تجربه‌ای در قایق سواری ندارید، جای نگرانی نیست. به جز قایق‌های پدالی که با ظرفیت 2، 3 و 4 نفره به مدت 30 دقیقه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند و راندن آن‌ها وظیفه خود فرد است، سایر قایق‌ها مانند قایق موتوری یا قایق کاتامارا و اتوبوسی یک قایقران حرفه‌ای دارند.

ماهیگیری

ماهیگیری یکی دیگر از تفریحات دریاچه چیتگر است که در کلوپ ماهیگیری دریاچه قابل انجام است.

در این کلوپ انواع امکانات و ابزارهای لازم برای ماهیگیری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. ماهیگیری در دریاچه چیتگر با پرداخت ورودی کلوپ امکان‌پذیر است و حتی امکان عضویت در کلوپ و دریافت اشتراک برای مراجعه به آن هم وجود دارد.

دوچرخه سواری در اطراف دریاچه

پیست دوچرخه سواری در اطراف دریاچه چیتگر، یکی دیگر از امکانات تفریحی این دریاچه برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از دریاچه است.

برای دوچرخه سواری هم به عنوان یکی از پرطرفدارترین تفریحات دریاچه چیتگر، امکانات مختلفی فراهم شده‌اند که یکی از آن‌ها کرایه انواع دوچرخه‌های پیشرفته دنده‌ای یا برقی است.

هزینه دوچرخه سواری در پیست چیتگر ساعتی محاسبه می‌شود و تاخیر در تحویل دوچرخه‌ها مشمول جریمه می‌شود. برای دریافت دوچرخه در این پیست یک کارت شناسایی معتبر مانند گواهینامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت هوشمند مورد نیاز است.

پیاده‌روی در سواحل دریاچه

پیاده‌روی در سواحل سنگی و شنی از دیگر تفریحات دریاچه چیتگر هستند که حس خوبی برای شما رقم می‌زنند.

در طول پیاده‌روی می‌توانید انواع مرغابی‌ها و اردک‌ها را مشاهده کنید و حتی به کنار آب بروید و آب بازی هم کنید.

ساحل سنگی مناسب بزرگسالان است اما ساحل شنی برای تفریح کودکان و آب بازی و تفریح آن‌ها در محلی امن، با امکانات مناسب در نظر گرفته شده است.

شهربازی

یکی از مهیج‌ترین تفریحات دریاچه چیتگر، شهربازی و سرزمین شگفت‌انگیز دریاچه است.

تفریحات دریاچه چیتگر

سرزمین شگفت‌انگیز با امکانات تفریحی متعدد مانند سافاری پارک و تونل وحشت، چرخ بازی عظیم، پیست پرش در آسمان و بسیاری امکانات دیگر، محل خوبی برای تفریح خانواده‌ها با هر سن و سلیقه‌ای است.

تمام وسایل این شهربازی با بهترین کیفیت و توسط مهندسین آلمانی، ایتالیایی و هلندی ساخته شده‌اند و استفاده از آن‌ها بدون کوچک‌ترین خطری امکان‌پذیر است.

اتو کارتینگ

کارتینگ تفریحی دیگر در دریاچه چیتگر و مناسب افرادی است که به سرعت و هیجان علاقه دارند.

رانندگی در پیست مخصوص کارتینگ دریاچه، هیجانی توصیف‌ناپذیر دارد و اگر به سرعت علاقه داشته باشید، قطعا روزی خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

پیست کارتینگ دریاچه چیتگر، یکی از بهترین پیست‌ها برای انجام این ورزش در تهران است که ساخت آن طبق استانداردهای جهانی پیست‌سازی این ورزش انجام شده است.

پیست کارتینگ در تمام روزهای هفته، قابل استفاده است.

سرزمین بازی و جایزه

یکی دیگر از تفریحات دریاچه چیتگر که برای کودکان فراهم شده، سرزمین بازی و جایزه است.

با پرداخت ورودی می‌توان وارد این منطقه سرپوشیده شد و 10 مدل بازی هیجان‌انگیز مانند ترامپولین و یوروبانجی را تجربه کرد. با انجام بعضی از این بازی‌ها حتی جایزه هم به کودکان داده می‌شود. انجام بازی‌ها و تفریحات سرزمین بازی و جایزه، با پرداخت ورودی و هزینه بازی‌ها امکان‌پذیر است.

اسکیت هوایی

تفریحات مهیج دریاچه چیتگر تمامی ندارند و به جز مواردی که تا اینجا گفته شد، اسکیت هوایی هم در این دریاچه قابل انجام است.

راید مدرن تعلیق در هوا یا همان اسکیت هوایی یکی از جدیدترین تفریحات این دریاچه است که با استفاده از دستگاه مخصوص U شکل و با ظرفیت 8 نفر در هر کابین انجام می‌شود.

البته این تفریح هیجان‌انگیز، محدودیت‌هایی مانند سن، قد و وزن دارد.

پرش در آسمان

از دیگر تفریحات دریاچه چیتگر می‌توان به پیست پرش در آسمان اشاره کرد. این پیست محصول مشترک ایتالیا و هلند است و مانند اسکیت هوایی محدودیت سن، قد و وزن دارد.

تفریحات دریاچه چیتگر

سرسره بادی مخصوص پرش در آسمان دریاچه، اولین سرسره بادی بزرگ در ایران است و استفاده از آن، حسی وصف ناپذیر دارد.

سیرک تهران

سیرک تهران دیگر تفریحی است که در منطقه چیتگر قرار دارد و در بیشتر ایام سال فعالیت دارد. در این سیرک علاوه بر هنرمندان داخلی، گروه‌های خارجی نیز اجرای نمایش دارند و ساعاتی شاد و لذتبخش را برای بازدیدکنندگان دریاچه فراهم می‌کنند.

زیپ لاین

زیپ لاین چیتگر یا رول گلایدر، اولین زیپ لاین ریلی ایران با پیچ و خم‌های فراوان و طول 120 متری است که امتحان کردن آن، کار هر کسی نیست.

ارتفاع این زیپ لاین چیزی حدود 14 متر است و مناسب افرادی است که به هیجان ترن هوایی علاقه دارند و از تجربه حس پرواز، هراسی ندارند.

بام لند

بام لند یکی دیگر از تفریحات دریاچه چیتگر و مرکزی تفریحی، دارای مراکز خرید، کافه، رستوران، آمفی تئاتر، مسیر پیاده‌روی، وی‌آر لند و غیره است.

تفریحات دریاچه چیتگر

هر چند بیشتر تفریحات بام لند خانوادگی هستند اما تفریحات اختصاصی برای بزرگسالان مانند تشک پرش آزاد و کودکان مانند شهربازی کیدز گاردن هم در این منطقه وجود دارند.

 

در بام لند می‌توانید تفریحاتی مانند فوتبال دستی انسانی، سینمای واقعیت مجازی، شهربادی و اسکای فلایر را نیز امتحان کنید.

دریاچه چیتگر؛ منطقه‌ای با تفریحات همیشگی

تفریحات دریاچه چیتگر برای آخر هفته‌ای لذتبخش با خانواده و تعطیلاتی به یادماندنی بهترین انتخاب هستند.

بسته به سلیقه، بودجه و علاقه خود می‌توانید هر آخر هفته را برای تجربه یکی از تفریحات دریاچه اختصاص دهید یا با برنامه‌ریزی درست، در هربار بازدید از دریاچه، از بیشتر تفریحات آن استفاده کنید.

دریاچه چیتگر علاوه بر جذابیت به دلیل تفریحات متنوع، منطقه 22 تهران را به منطقه‌ای خوش و آب و هوا برای زندگی تبدیل کرده است. با خرید ملک در این منطقه می‌توانید از آب و هوای خوب حاصل از دریاچه و پارک چیتگر لذت برده و به انواع مراکز تفریحی آن، دسترسی راحت و سریع داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *