شهرک دانشگاه شریف؛ از بهترین شهرک‌های منطقه 22 تهران

در منطقه 22 تهران شهرک‌های مسکونی متعددی وجود دارند که خرید ملک در آن‌ها می‌تواند یک گزینه سرمایه‌گذاری فوق‌العاده باشد. در میان تمام این شهرک‌ها، شهرک دانشگاه شریف به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین، آرام‌ترین و خاص‌ترین شهرک‌های مسکونی شناخته می‌شوند.

زمان احداث این شهرک به سال 1352 برمی‌گردد و از این نظر، یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های مسکونی منطقه 22 به‌شمار می‌آید. در این مطلب از مجموعه با ملک، با این شهرک و امکانات آن آشنا می‌شویم.

شهرک دانشگاه شریف

معرفی کوتاه شهرک دانشگاه شریف

همان‌طور که اشاره شد، زمان احداث شهر‌ک دانشگاه شر‌یف به سال 1352 برمی‌گردد. در این سال، برخی از اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه شریف تصمیم گرفتند تا یک شهرک مسکونی با معماری مدرن و اصولی برای سکونت خود احداث کنند.

از همان ابتدا، این شهرک محل سکونت اساتید دانشگاه شریف و بسیاری از افراد تحصیل‌کرده بوده است.

در حال حاضر نیز این محله را می‌توان یکی از دنج‌ترین، لوکس‌ترین و آرام‌ترین شهرک‌های مسکونی منطقه 22 دانست. دسترسی این شهرک بسیار مناسب است و امکانات رفاهی، خدماتی، درمانی و تفریحی مناسبی دارد.

باید اشاره کرد که شهر‌ک دانشگا‌ه شریف در ناحیه 3 منطقه 22 تهران قرار دارد و بافت آن کاملا مسکونی و مدرن است.

درواقع با وجود این که این شهرک در سال 1352 احداث شده، همچنان از نظر معماری شهری نسبت به بسیاری از شهرک‌های مسکونی منطقه 22 برتری دارد.

به همین خاطر بسیاری از افراد، املاک این شهرک را برای سرمایه‌گذاری یا سکونت انتخاب می‌کنند.

معماری شهرک د‌انشگاه شر‌یف بسیار مدرن و اصولی است

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شهرک دانشگاه شریف، معماری شهری آن است.

این شهرک معماری فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر توانسته محبوبیت زیادی در میان افراد تحصیل‌کرده و بااصالت به دست آورد.

درواقع برای معماری این شهرک از مشاوره بسیاری از هنرمندان و معماران مطرح ایرانی و خارجی استفاده شده است.

حتی در معماری شهری این شهرک، آثاری از معماری‌های کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و ترکیه نیز دیده می‌شود.

البته در کنار الهام گرفتن از معماری این کشورها، معماری ایرانی نیز در احداث شهرک دانشگاه شریف در نظر گرفته شده است.

اگر به دنبال خرید ملک در محله‌ای مناسب از نظر معماری شهری هستید، خرید املاک شهرک دانشگاه شریف می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. دقیقا به همین خاطر است که املاک این شهر پتانسیل رشد بالایی دارند و به نسبت قیمت آپارتمان در چیتگر، در حال حاضر نیز با قیمت بالایی معامله می‌شوند.

شهرک دانشگاه شریف

شرایط دسترسی شهرک دانشگاه شریف

شهرک دانشگاه شریف از نظر دسترسی نیز در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار دارد. برای مثال، دسترسی این شهرک به بزرگراه شهید همت بسیار مناسب است و شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان از قسمت شمالی وارد این بزرگراه شوید.

چرا که تنها 50 متر با این بزرگراه فاصله دارد. همچنین شرایط دسترسی این شهرک به بزرگراه شهید خرازی نیز مناسب است.

از قسمت شرقی شهرک دانشگاه شریف می‌توان به بلوار شهید اردستانی و از قسمت غربی می‌توان به تعاونی مسکن راه‌آهن دسترسی داشت.

فاصله 100 متری از بزرگراه حکیم نیز از دیگر ویژگی‌های برتر شهرک دانشگاه شریف به‌شمار می‌آید.

شما می‌توانید با پیمودن مسافت کم‌تر از 200 متر، وارد اتوبان تهران – کرج شده و تا بزرگراه لشکری نیز تنها یک کیلومتر فاصله دارید.

اگر صاحب ماشین شخصی نیستید، همچنان شهرک دانشگاه شریف دسترسی مناسبی برای شما فراهم می‌کند. چرا که فاصله این شهرک تا ایستگاه مترو وردآورد و ایستگاه اتوبوس بسیار کم است.

امکانات فوق‌العاده شهرک دانشگاه شریف

شهرک دانشگاه شریف نزدیک به 8 هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر بافت آن مسکونی است.

به همین خاطر طی سال‌های طولانی، امکانات مناسبی برای ساکنین این منطقه ایجاد شده که شامل مراکز تفریحی، تجاری، درمانی و خدماتی مختلفی می‌شوند.

برای مثال، شما می‌توانید در این شهرک به مجتمع‌های تجاری و تفریحی ایران مال، رزمال و آرتمیس به‌ آسانی دسترسی داشته باشید.

همچنین انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های لوکس در این شهرک قرار دارند تا شما برای خرید اجناس مختلف هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشید.

مدارس زیادی در شهرک د‌انشگاه شر‌یف وجود دارند تا ساکنین نگران شرایط تحصلی فرزندان خود نباشند.

از طرف دیگر،‌ مراکز درمانی متعددی نیز در این شهرک و اطراف آن وجود دارند تا شما در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید نیازهای درمانی خود را برطرف کنید.

باید اشاره کرد که این شهرک تا دریاچه چیتگر، مرکز تفریحی تجاری باملند و مغازه‌های اطراف آن تنها 10 دقیقه فاصله دارد.

همچنین شهرک دانشگاه شریف در یک منطقه کوهستانی خوش‌ آب‌وهوا واقع شده است و به همین خاطر شما می‌توانید طبیعت‌گردی را نیز یکی از تفریحات ساکنین این منطقه در نظر بگیرید.

ویژگی‌هایی که شهرک دانشگاه شریف را متمایز می‌کنند

همان‌طور که اشاره شد، بسیاری از سرمایه‌گذاران واحدهای شهر‌ک دانشگاه شر‌یف برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک انتخاب می‌کنند.

اما چرا این شهرک توانسته محبوبیت زیادی به دست آورد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شهرک دانشگاه شریف محله‌ای دنج، قدیمی، خلوت و خوش آب‌وهوا است که نمونه آن در دیگر محله‌ها و شهرک‌های منطقه 22 کم‌تر دیده می‌شود.

به همین خاطر اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه املاک هستید و یا می‌خواهید خانه‌ای آرام در محله‌ای دنج خریداری کنید، املاک منطقه 22 می‌توانند گزینه‌ای عالی برای شما باشند. در ادامه با برخی از ویژگی‌های این شهرک آشنا می‌شویم.

محله‌ای دنج و خلوت

تهران به‌ عنوان یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود و به همین خاطر بسیاری از شهروندان آن به دنبال زندگی در محیطی آرام و دنج هستند.

خوشبختانه یکی از ویژگی‌های مهم شهرک دانشگاه شریف، دنج بودن آن است.

به علت معماری شهری اصولی و کوچه‌ها و خیابان‌ها عریض، زندگی آرامی در خانه‌های این شهرک جریان دارد.

از طرف دیگر، بسیاری از خانه‌های این منطقه ویلایی هستند و قطعا زندگی در آن‌ها در کنار همسایه‌های اصیل و تحصیل‌کرده می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

شهرک دانشگاه شریف

باید اشاره کرد که این شهرک از نظر امنیت نیز در سطح مناسبی قرار دارد و طی سال‌های اخیر میزان سرقت در شهرک دانشگاه شریف در کم‌ترین حد ممکن بوده است.

شهرک دانشگا‌ه شریف برای سرمایه‌گذاری و سکونت بی‌نظیر است

تفاوتی ندارد که هدف شما از خرید ملک در شهرک دانشگا‌ه شریف سرمایه‌گذاری است یا به دنبال سکونت در محله‌ای آرام و لوکس هستید؛ در هر صورت واحدهای مسکونی یا ویلاهای این شهرک می‌توانند برای شما فوق‌العاده باشند.

از طرفی شرایط زندگی در این شهرک به علت دنج و خلوت بودن بی‌نظیر است. از طرف دیگر نیز املاک این شهرک پتانسیل رشد قیمتی بسیار بالایی دارند. به همین خاطر، افراد با خرید املاک این محله از هر نظر سود خواهند کرد.

منظره کوهستانی و آب‌وهوای فوق‌العاده

منطقه 22 تهران به‌عنوان یک منطقه خوش‌ آب‌وهوا شناخته می‌شود. اما در بین تمام شهرک‌ها و محله‌های این منطقه بزرگ، شهرک دانشگاه شریف از نظر آب‌وهوایی در سطح بی‌نظیری قرار دارد.

چرا که این منطقه بسیار نزدیک به کوهستان واقع شده است و شما با زندگی در آن می‌توانید از آب‌وهوای کوهستانی لذت ببرید.

از طرف دیگر، منظره کوهستانی این منطقه نیز نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. حال تصور کنید که شما بتوانید هر روز صبح، منظره کوه‌های اطراف تهران را از پنجره اتاق‌خواب یا سالن پذیرایی خود تماشا کنید.

آیا خرید ملک در شهرک دانشگاه شر‌یف برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

همان‌طور که اشاره شد، تفاوتی ندارد که برای سکونت در شهرک دانشگاه شریف ملک می‌خرید و یا قصد سرمایه‌گذاری دارید؛ در هر صورت شما وارد یک معامله پرسود خواهید شد.

این منطقه به علت برخورداری از ویژگی‌های عنوان‌شده، پتانسیل رشد قیمتی بالایی خواهد داشت و در حال حاضر پروژه‌های ساختمانی متعددی در آن در حال اجرا هستند.

سرمایه‌گذاری در شهرک دانشگاه شر‌یف با دریافت مشاوره از با ملک

در این مطلب با شهرک دانشگاه شریف و امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیر آن آشنا شدیم. اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری موفق در منطقه 22 تهران هستید، خرید ملک در این شهرک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با توجه به تنوع بالای واحدهای مسکونی در این منطقه، شما برای سرمایه‌گذاری موفق به مشاوره نیاز خواهید داشت. به همین خاطر می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای مجموعه با ملک استفاده کنید. ما در با ملک به شما کمک می‌کنیم تا بهترین واحدهای مسکونی واقع در تمام محله‌های منطقه 22 از جمله شهرک دانشگاه شر‌یف را برای سکونت یا سرمایه‌گذاری خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *