پیش فروش آپارتمان

پیش فروش آپارتمان راهکاری مناسب برای سرمایه گزاری و سود آوری :

پیش فروش آپارتمان به شما این فرصت را میدهد تا بصورت اقساطی بتوانید در سرمایه گزاری خرید آپارتمان سهیم شوید، در واقع این روش شما ساختمانی را که هنوز ساخته نشده است پیش خرید میکنید.

پیش خرید آپارتمان گاهی به این دلیل میباشد که کلانشهر های بزرگ قیمت های بالایی برای خرید آپارتمان های معمولی دارند بنابر این پیش فروش خانه یکی از بهترین راه های خرید میباشد چرا مشتری در این روش میتواند صاحب خانه ای نوساز شود .
پیش فروش آپارتمان در تمام کشور های دنیا چه در دبی چه در ترکیه و حتی قبرس و ایران در حال اجرا میباشد .

در کشور ما پیش خرید آپارتمان در تهران سالهاست که متداول است و در حال حاضر در شهر های دیگر نیز در حال توسعه میباشد .

پیش خرید آپارتمان در تهران قدمتی تقریبا اندازه ی چند دهه است که متداول میباشد .

پیش خرید آپارتمان چیست؟

پیش خرید یا همان پیش فروش آپارتمان به‌ معنای امکان تنظیم قراردادی برای معامله، پیش از کامل شدن مراحل ساخت آپارتمان میباشد .

برای مثال ممکن است هنوز مراحل ساخت ساختمان شروع نشده باشد و یا ساختمان در یکی از مراحل ساخت باشد.

در چنین شرایطی سازندگان، اطلاعات املاک پیش‌فروش را در اختیار بنگاه‌های معاملات املاک قرار می‌دهند.

بنگاه‌ ها نیز این موارد را به خریداران احتمالی معرفی می‌کنند. در صورت توافق، پیش‌نویس قرارداد تنظیم می‌شود و سپس قرارداد اصلی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود.

 

آیا پیش فروش خانه یک روش قابل اطمینان است؟

هرگونه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی دارای ریسک‌ ها و خطرات مختلف است که باید با مدیریت ریسک و استفاده از برخی راهکارها این خطرات را کاهش دهیم.

خوشبختانه با تصویب قانون پیش فروش آپارتمان در سال ۱۳۸۹ بسیاری از دغدغه‌ های خریداران در این زمینه کاهش یافته است.

زیرا این قانون دارای مفادی است که از حقوق طرفین معامله و به‌ویژه خریداران حمایت می‌کند.

مشاوران املاک نیز نقشی پر‌رنگ در کاهش خطرات معاملات پیش فروش املاک دارند.

زیرا مشاوران با شبکه‌ای از معماران، مهندسان و انبوه‌سازان در ارتباط هستند.

این ارتباطات به آن‌ها اجازه می‌دهد بتوانند معتبرترین سازندگان را متناسب با تخصص، شهرت، اعتبار در بازار و کیفیت پروژه‌های قبلی و رضایت خریداران پروژه‌های قبلی به شما معرفی کنند.

نکته دیگر این است که مشاوران املاک می‌توانند بر اساس آشنایی خود را قوانین خانه های پیش فروش را به شما گوشزد کنند و نکات این قانون را به شما بگویند و حتی برای تنظیم قرارداد پیشنهاداتی به شما بدهند.

توجه داشته باشید که در روش پیش‌ فروش واحد مسکونی و هم تجاری امکان ارجاع به داوری برای حل‌ و فصل غیر قضایی اختلافات وجود دارد .

پیش فروش ملک چه مزایایی برای خریداران دارد؟

بسیاری از افراد در بررسی روش پیش خرید مسکن به‌ دلیل آن‌ که ساختمان هنوز به‌ طور کامل ساخته نشده است دچار تردید می‌شوند.

با این حال در صورتی‌ که شما با سوابق پیش‌ فروشنده و سازندگان آشنایی داشته باشید این نگرانی برطرف می‌شود .

از سوی دیگر پیش خرید ملک مزایای فراوانی برای خریداران دارد. در ادامه با برخی از مزایای این روش برای خریداران آشنا می‌شویم.

سودآوری با پیش فروش آپارتمان

پیش فروش اپارتمان یکی از روش‌های محبوب سرمایه‌گذاران بازار املاک است.

آن‌ ها یک یا چند واحد آپارتمانی نیمه‌ ساز را خریداری می‌کنند و بعد از پایان پروژه آن‌ ها را با قیمتی بالاتر به‌عنوان آپارتمان کامل و نوساز به‌ معرض فروش می‌گذارند.

فروش این آپارتمان‌ ها نیز بسیار آسان است زیرا پروژه کامل شده است و واحد آماده استقرار ساکنان است.

افرادی که قصد خانه‌دار شدن و رهایی از روش اجاره‌نشینی دارند نیز از این روش استقبال می‌کنند.

زیرا در روش پیش فروش، واحد های آپارتمانی معمولا چیزی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌ تر از قیمت واحد تکمیل شده به‌فروش می‌رسند.

بنابراین شما با قیمت کمتری صاحب خانه می‌شوید. حتی این امکان برای شما وجود دارد که این واحد را فروخته و ملکی را در منطقه‌ای دیگر خریداری کنید.

نکته دیگر این است که بین زمان تنظیم قرارداد و زمان تحویل واحدها فاصله زمانی وجود دارد و طی این زمان نیز املاک بر اساس رشد طبیعی بازار مسکن از ارزش بیشتری برخوردار می‌شوند.

مراحل ساخت را مشاهده می‌کنید

همان‌طور که پیشتر گفتیم، برخی از افراد به این دلیل که در روش پیش فروش ساختمان، ملک تکمیل شده قابل رویت نیست، آن را روشی قابل اطمینان نمی‌دانند.

اما پیش فروش مسکن نسبت به روش خرید ملک آماده تحویل مزایای دیگری دارد. برای مثال شما نمی‌دانید سازندگان ملک آماده تحویل را چگونه و با چه مصالحی در چه مدت زمانی ساخته‌اند.

درحالی‌که امکان مشاهده مراحل ساخت و اقدامات سازندگان در آپارتمان پیش فروش وجود دارد. بنابراین شما از کیفیت مصالح نیز آگاه خواهید شد.

طراحی داخلی بر اساس سلیقه شما

در صورت توافق با سازندگان پروژه‌ های پیش فروش این امکان وجود دارد که بتوانید در مراحل پایانی پروژه برخی سلیقه‌های خود را در زمینه طراحی داخلی اعمال کنید.

حتی در غیر این صورت احتمالا می‌توانید طراحان داخلی را استخدام کنید تا برخی از موارد را برای شما اجرا کنند.

برای مثال اگر کفپوش سرامیکی را نمی‌پسندید ممکن است بخواهید از انواع پارکت استفاده کنید.

اگر به دیوارپوش پارکت یا کاغذ دیواری مدرن علاقه دارید می‌توانید اجرای آن را با طراحان دکوراسیون بسپرید. توجه داشته باشید که در زمان تنظیم قرار می‌توانیم مشخصات طراحی داخلی و اجزای دکوراسیون را تعیین کنید.

امکان خرید آپارتمان در مناطق روبه‌رشد

یکی از مزایای روش پیش خرید این است که بسیاری از پروژه‌ های ساخت‌ و ساز که با روش پیش فروش ارائه می‌شوند در مناطق روبه‌رشد قرار دارند.

این مناطق عموما محله‌ هایی هستند که با توسعه شهرها ایجاد شده‌اند و سازندگان، پس از بررسی‌های دقیق، آن‌ها را برای ساخت‌وساز انتخاب کرده‌اند.

برخی از پروژه‌ های پیش فروش آپارتمان نیز در گروه پروژه‌های نوسازی محلات قرار می‌گیرند که آن‌ها نیز از پتانسیل سودآوری بالایی برخوردار هستند مانند پروژه های تخصصی در چیتگر موسوم در منطقه 22 که به پروژه های پیش فروش آپارتمان در چیتگر مشهور هستند که نشان دهنده ی سود کلی در پروژه های چیتگر میباشد که قیمت آپارتمان در چیتگر را در سال های اخیر افزایش داده اند بنابر این باعث برد خریداران شده است.

مزایای پیش فروش آپارتمان برای پیش‌ فروشنده

تامین مالی همواره یکی از موانع بزرگ پروژه‌ های ساخت‌وساز است. سازندگان برای تامین مالی از راهکارهای گوناگونی مانند تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند؛ اما معمولا میزان این تسهیلات در مقابل هزینه‌های ساخت‌وساز بسیار ناچیز است.

به‌همین دلیل سازندگان به روش‌هایی مانند پیش فروش ساختمان، تهاتر و غیره رو می‌آورند.

در این میان روش پیش فروش مزایای بسیاری سازندگان دارد.

یکی از مزایای پیش فروش آپارتمان برای سازندگان این است که می‌توانند حتی پیش از شروع مراحل ساخت با کسب پروانه ساخت و مجوز انتشار آگهی، فروش واحدهای آپارتمانی را آغاز کنند.

این یعنی تامین مالی در همان آغاز مراحل ساخت. همچنین سازندگانی که در مراحل دیگر ساخت به‌دلایل گوناگونی با مشکل مالی مواجه باشند می‌توانند برخی از واحدهای ملک را با این روش به‌فروش بگذارند.

مزیت دیگر پیش فروش آپارتمان برای سازندگان در این است که پیش از تکمیل واحد ها کار تبلیغات برای فروش را آغاز کرده‌اند و دیگر نیازی به این ندارند که پس از پایان پروژه، کار برندینگ و بازاریابی واحدهای تکمیل شده را آغاز کنند.

 

مراحل پیش خرید مسکن

برای آن‌ که سازندگان بتوانند از امکان تبلیغات برای پیش فروش آپارتمان برخوردار شوند، ابتدا برای از شهرداری پروانه ساخت بگیرند.

همچنین باید برای هر واحد آپارتمان از ملک مورد نظر یک شناسنامه فنی با اطلاعات کامل در مورد متراژ، تعداد اتاق‌ها و غیره تنظیم شود.

انجام این مرحله به‌معنای امکان شروع اقدامات مرتبط با پیش فروش ساختمان است.

پس از کسب پروانه ساخت، سازندگان باید مجوز انتشار آگهی برای پیش فروش دریافت کنند.

آن‌ها با اخذ این مجوز می‌توانند حتی پیش از شروع به ساخت، تبلیغات برای پیش فروش را آغاز کنند.

تبلیغات پیش فروش می‌تواند با انتشار آگهی در روزنامه‌ های محلی یا سراسری، سایت‌ های خبری، سایت‌زهای مشاوران املاک، شبکه‌های اجتماعی و غیره باشد.

سازندگان همچنین می‌توانند کار تبلیغ برای پیش فروش و معرفی واحد های آپارتمانی خود را به مشاوران املاک بسپرند.

بسته به تصمیم‌گیری سازندگان این امکان وجود دارد که سازندگان کار ساخت‌وساز را شروع کنند و در هر مرحله از ساخت برخی را واحدها را برای تامین مالی پروژه پیش فروش کنند.

همچنین ممکن است ابتدا بخشی با تمامی واحدها را پیش فروش کنند و سپس مراحل ساخت را آغاز کنند.

متقاضیان استفاده از روش پیش خرید نیز از طریق آگهی‌های منتشر شده در جراید یا سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و یا از طریق مراجعه مستقیم به بنگاه‌های مشاوره املاک با پروژه‌های ساختمانی و واحدهای آپارتمانی برای پیش خرید آشنا می‌شوند.

سپس مذاکرات بین خریدار و مشاور مسکن یا به‌ طور مستقیم با خود سازندگان یا نمایندگان آن‌ها انجام می‌شود.

نکته مهم این است که پیش از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، پیش‌ فروشنده و پیش‌ خریدار باید بر سر تمامی نکات به توافق رسیده باشند و مشاوران املاک در رسیدن به چنین توافقی نقش مهمی دارند.

برای مثال مشاوران می‌توانند آگاهی خریداران را درباره اصول کلی پیش خرید، جوانب قانونی، نکات قراردادهای پیش خرید و غیره افزایش دهند.

توافق در مورد قیمت و شیوه پرداخت در روش پیش خرید

توافق اولیه در مورد قیمت پیش فروش واحدهای آپارتمانی بین مشاوران املاک و پیش‌ فروشندگان انجام می‌شود.

در تعیین قیمت ملک در این روش عوامل گوناگونی اثرگذار هستند که از جمله آن‌ ها می‌توان به موقعیت مکانی ملک، راه‌های دسترسی، امکانات محلی، امکانات و فضاهای مشاع ساختمان، امکانات اختصاصی هر واحد از ساختمان و غیره اشاره کرد.

با این حال یکی از مهم‌ ترین فاکتورها این است که ملک در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارد و چه زمانی، واحدها تکمیل می‌شوند.

برای مثال ملکی که هنوز مراحل ساخت آن شروع نشده باشد، طبعا ارزان‌تر از ملکی است که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

همچنین وقتی ملک در مراحل اولیه قرار دارد، هنوز زمان زیادی مانده است تا پروژه تکمیل شود، پس طبعا تعداد اقساط بیشتر و مبلغ اقساط کمتر می‌شود.

با ملک بهترین پروژه‌ها را برای پیش خرید آپارتمان به شما معرفی می‌کند

در سال‌های اخیر بازار معاملات پیش خرید آپارتمان از رونق بالایی برخوردار بوده است. همچنین برای کاهش موارد اختلاف بین طرفین، راهکارهایی را در اینجا به شما معرفی کردیم.

مجموعه با ملک متخصصِ پیش فروش آپارتمان میباشد ما به شما کمک می‌کنیم تا در پروژه‌هایی سودآور با روش پیش خرید آپارتمان سرمایه‌گذاری کرده و بهترین واحدهای آپارتمانی را خریداری کنید.

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه