قیمت آپارتمان در چیتگر

✅اگر قصد خرید ملک در چیتگر دارید، بخوانید:

قیمت آپارتمان در چیتگر به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت آپارتمان در دریاچه چیتگر به عوامل مختلفی بستگی دارد، همچنین خرید آپارتمان در چیتگر میتواند یک خرید عالی باشد زیرا قیمت آپارتمان در منطقه 22 یکی از بیشترین رشد ها رو در تمام سال های اخیر داشته است، پس خرید آپارتمان در چیتگر میتواند گزینه ای عالی برای سرمایه گزاری باشد .
قیمت خانه در چیتگر بستگی به منطقه ی داخل شهرک چیتگر دارد، بطور مثال قیمت آپارتمان های شهرک گلستان و کوهک کمی اختلاف قیمت دارند، آپارتمان دریاچه چیتگر که به برج های دریاچه چیتگر معروف هستند، هدف خیلی از کسانی هست که قصد خرید خانه در منطقه 22 را دارند. در این برگه ما آگهی های ملکی زیادی برای شما گزارده ایم تا خرید آپارتمان در چیتگر تهران را برایتان آسان گردانیم.

آبشار بلوک B 2 غربی امید دژوان
6,200,000,000 تومان
دهکده المپیک خ ساحل ک 51
8,100,000,000 تومان
کوهک 4 امیر کبیر جنوبی
5,460,000,000 تومان
برج آریا - نبش
9,000,000,000 تومان
نارنجستان یک (کوهک)
16,000,000,000 تومان
کوهک نارنجستان یک (هوانیروز)
11,000,000,000 تومان
فروش خانه و ویلا در بهبهان
1,200,000,000 تومان
فروش خانه و ویلا در بهبهان
1,200,000,000 تومان
فروش خانه و ویلا در بهبهان
1,200,000,000 تومان
فروش خانه و ویلا در بهبهان
1,200,000,000 تومان
زمین ملک در روستا خرم آباد
1,500,000,000 تومان
آپارتمان 118 متری دوخوابه
7,700,000,000 تومان
فروش زمین 375 متری در نوشهر
525,000,000,000 تومان
فروش زمین 375 متری در نوشهر
525,000,000,000 تومان
فروش ویلا دو طبقه استخر دار دوبلکس
26,000,000,000 تومان

قیمت خرید آپارتمان در چیتگر تهران؛ دغدغه خریداران ملک :

کارشناسان بازار املاک، خرید ملک و سرمایه‌گذاری در بازار املاک منطقه 22 را یک سرمایه‌گذاری ایمن و سودآور می‌دانند؛ زیرا این منطقه یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق تهران و از جمله مناطق روبه‌توسعه این شهر است و پروژه‌های بسیاری در آن یا تکمیل شده‌اند و یا در دست اجرا هستند.

همین مساله باعث شده است که خریداران و سرمایه‌گذاران، گزینه‌های متعددی برای خرید داشته باشند. اما قیمت آپارتمان در دریاچه چیتگر و محله‌های اطراف آن چقدر است؟ در این مطلب با میانگین قیمت املاک این منطقه و عوامل موثر بر قیمت آپارتمان در چیتگر تهران آشنا می‌شویم.

قیمت خانه در منطقه 22 به چه عواملی بستگی دارد؟

خرید آپارتمان منطقه 22 یک گزینه عالی برای خریداران ملک است؛ زیرا این محله همواره در حال پیشرفت است و در سال‌های آینده و با تکمیل بسیاری از پروژه‌های مسکونی، اداری، تجاری و مراکز تفریحی این منطقه، قطعا قیمت آپارتمان منطقه 22 رشد بالایی خواهد داشت.

 

اما برای ارزیابی قیمت مسکن در چیتگر باید با عوامل موثر بر نرخ فروش آپارتمان در چیتگر آشنایی داشته باشیم. از طریق این عوامل می‌توانیم قیمت‌های پیشنهادی را بررسی و بهترین گزینه‌ها را از نظر تناسب قیمت با امکانات و دیگر عوامل، انتخاب کنیم. در ادامه برخی از عوامل موثر بر قیمت مسکن منطقه 22 تهران را با هم بررسی می‌کنیم.

امکانات ملک؛ یکی از عوامل موثر بر قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر

پروژه‌های چیتگر چه توسط شرکت‌های تعاونی ساخته شده باشند و چه شخصی‌ساز باشند معمولا امکانات رفاهی بسیاری دارند.

 

برای مثال برخی از پروژه‌ها که در قالب چندین بلوک ساخته می‌شوند دارای یک ورزشگاه اختصاصی در محدوده پروژه هستند که در آن سالن بدنسازی، استخر، سونا و جکوزی در نظر گرفته شده است. برخی از پروژه‌ها نیز در هر برج دارای این امکانات هستند.

 

بنابراین هر چه میزان این امکانات بیشتر باشد، معمولا قیمت فروش واحد در آپارتمان‌های پروژه نیز بیشتر است.

برخی از امکانات رایج در هر پروژه آپارتمان چیتگر عبارتند از:

  • پارکینگ اختصاصی و مهمان و انباری اختصاصی
  • دوربین‌های مداربسته و سیستم مانیتورینگ
  • لابی مجلل
  • فضای سبز در اطراف برج‌ها
  • آنتن مرکزی
  • هلی پد
  • سیستم هشدار و اطفا حریق
  • سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی و تجهیزات اختصاصی تهویه در واحدها
  • سیستم برق اختصاصی
  • سونا، استخر، جکوزی
  • سالن ورزشی
  • مهد کودک یا فضای بازی کودکان
  • سالن اجتماعات چندمنظوره

تعیین قیمت خانه در منطقه 22 تهران بر اساس موقعیت مکانی و ویژگی‌های زمین پروژه

قیمت فروش آپارتمان دریاچه چیتگر به موقعیت مکانی ساختمان و ویژگی‌‎های زمین پروژه نیز بستگی دارد. از نظر زمین می‌توانید به نکاتی مانند مساحت زمین اختصاص‌یافته به برج، مساحت کل پروژه، شکل هندسی زمین، میزان تراکم، موقعیت زمین نسبت به معابر و غیره دقت کنید.

 

از سوی دیگر موقعیت مکانی همواره یکی از مهم‌ترین نکات خرید آپارتمان چیتگر بوده است. موقعیت پروژه یا ساختمان به دلایل مختلفی دارای اهمیت است.

از یک سو آدرس پروژه شرایط دسترسی به آن را تعیین می‌کند. برای مثال نرخ فروش آپارتمان چیتگر ممکن است به مواردی مانند نزدیکی به بزرگراه‌ تهران-کرج، بزرگراه شهید خرازی، بزرگراه شهید همدانی و غیره بستگی داشته باشد.

 

زیرا ساکنان پروژه‌های نزدیک به این بزرگراه‌ها در زمان کمتری به مراکز تفریحی و تجاری منطقه 22 و دیگر نقاط تهران و کرج دسترسی خواهند داشت.

از سوی دیگر نزدیکی پروژه به مراکز تجاری، پاساژها، نانوایی‌ها، هایپرمارکت‌ها، مراکز تفریحی، بانک‌ها، ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو، مدارس، پاسگاه، دانشگاه‌ها و مدارس می‌تواند تعیین کننده قیمت مسکن در منطقه 22 باشد. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران نزدیکی ساختمان به این مراکز مشهور منطقه را بررسی کنید:

  • بوستان جنگلی لتمال کن
  • پارک جنگلی چیتگر
  • دریاچه شهدای خلیج فارس
  • استادیوم آزادی
  • پارک جنگلی خرگوش دره
  • مرکز خرید باملند
  • بازار بزرگ ایران مال
  • شهربازی هزار و یک شهر
  • باغ گیاهشناسی ملی ایران

ویژگی‌های آپارتمان منطقه 22 تهران

برای خرید خانه منطقه 22 باید به ویژگی‌های داخلی واحدها نیز توجه کنید. خوشبختانه به‌دلیل وجود بوستان‌های متعدد و دریاچه چیتگر و نیز کوه‌های توچال، هر آپارتمان در منطقه 22 معمولا دارای ویو عالی است که البته نوع منظره به شرایط قرارگیری واحد در ساختمان و مکان پروژه بستگی دارد.
در زمان بازدید از آپارتمان دریاچه چیتگر شما همچنین باید به کیفیت مصالح به کار رفته در واحد و نیز شیرآلات و ویژگی‌های تاسیسات واحد دقت کنید. تیپ نقشه، تعداد اتاق‌های خواب، ویژگی‌های آشپزخانه و کابینت‌ها و وجود کمد دیواری و شکل بالکن و پنجره‌ها نیز می‌توانند در تعیین قیمت آپارتمان در شهرک چیتگر و محله‌های دیگر منطقه 22 موثر باشند.

ویژگی‌های ساختمان در منطقه 22 تهران

پیش از خرید آپارتمان دریاچه چیتگر پیشنهاد می‌کنیم از سازنده در مورد ویژگی‌های سازه برج یا ساختمان سوال بپرسید. برای مثال می‌توانید درباره نوع اسکلت ساختمان (سازه فولادی یا بتنی) و نیز میزان مقاومت آن در برابر زلزله تحقیق کنید.

 

نوع معماری بنا نیز می‌تواند در قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران موثر باشد. برای مثال برخی از پروژه‌های چیتگر دارای ساختار هندسی ویژه، برخی دارای سبک مدرن و برخی دیگر دارای سبک تلفیقی مدرن و سنتی هستند.

 

نکته دیگر در این زمینه، مصالح به‌کار رفته و ویژگی‌های نمای ساختمان است. در این زمینه، انتخاب به سلیقه شما و کیفیت و قیمت مصالح نیز بستگی دارد.

عوامل کاهش قیمت آپارتمان منطقه 22 تهران

در کنار عوامل افزایش قیمت فروش آپارتمان منطقه 22 برخی از عوامل نیز باعث کاهش قیمت آپارتمان منطقه 22 می‌شوند.

 

برای مثال اگرچه نزدیکی به موسسات آموزشی و مراکز خدماتی مانند بیمارستان‌ها و موسسات مالی یک نکته مثبت است، اما نزدیکی بیش از حد و همسایگی با چنین مراکزی نیز مطلوب نیست. زیرا باعث افزایش سر و صدای محیط و مشکلات ترافیک و مواردی از این دست می‌شود. برخی از عوامل کاهش قیمت خرید آپارتمان در منطقه 22 را با هم مرور می‌کنیم:

  • همسایگی با کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در این منطقه
  • همسایگی با پمپ بنزین
  • همسایگی با استادیوم‌های ورزشی
  • همسایگی با مدارس و دانشگاه‌ها
  • همسایگی با مراکز سیاسی و نظامی
  • همسایگی با گورستان‌ها
  • همسایگی با اتوبان‌ها

خرید خانه در منطقه 22 تهران بر اساس پیش‌بینی رشد ارزش ملک

تفاوتی ندارد که شما خانه را به قصد سکونت می‌خرید یا به قصد خرید و فروش و کسب سود، در هر صورت باید به یاد داشته باشید، این یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار املاک است.

 

بنابراین در زمان خرید حتما باید به امکان رشد مناسب قیمت در سال‌های آینده دقت کنید.

 

خوشبختانه منطقه 22 تهران یکی از مناطق روبه‌رشد و درحال توسعه شهر تهران است و این یعنی بیشتر املاک این منطقه از امکان رشد مناسب قیمت در سال‌های آینده برخوردار هستند.

 

با این حال همه املاک این منطقه دارای امکان رشد قیمت برابر نیستند. برای مثال امکان رشد قیمت در محله‌های جوان‌تر و نیز خانه‌های نوساز قطعا بیشتر از محله‌های قدیمی و خانه‌هایی با عمر بیشتر است.

عوامل اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت آپارتمان در دریاچه چیتگر

در کنار تمامی عواملی که تا به اینجا برای شما توضیح دادیم، عواملی نیز وجود دارند که بر کل بازار املاک تاثیر می‌گذارند.

 

بنابراین این عوامل در بازار املاک منطقه 22 نیز تاثیرگذار هستند. برای مثال وقتی جمعیت یک منطقه شهری افزایش می‌یابد، گزینه‌های خرید کاهش و تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد و این عامل خودبه‌خود باعث افزایش قیمت مسکن در آن منطقه می‌شود.

برخی از عوامل مهم دیگر در این زمینه را با هم مرور می‌کنیم:

  • میزان ساخت‌وساز: وقتی میزان ساخت‌وساز در یک منطقه افزایش می‌یابد یعنی عرضه مسکن افزایش یافته است و افزایش عرضه باعث کاهش قیمت خرید می‌شود که ما این مساله را در منطقه 22 مشاهده می‌کنیم
  • نرخ بهره بانکی: بسیاری از سرمایه‌گذاران و خریداران ملک از وام‌های بانکی استفاده می‌کنند. افزایش نرخ بهره بانکی، باعث کاهش دریافت وام، کاهش تقاضا برای خرید و کاهش قیمت مسکن در این دوره می‌شود
  • تسهیلات بانکی: برخی از املاک منطقه 22 دارای تسهیلات بانکی مناسبی هستند. وجود این تسهیلات توان خرید و قیمت مسکن را افزایش می‌دهد
  • هزینه‌های ساخت‌وساز: وقتی هزینه‌های ساخت مانند قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد نیروهای کار و غیره افزایش می‌یابد، قیمت تمام شده ملک نیز افزایش می‌یابد

قیمت فروش آپارتمان در منطقه 22

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در بازار املاک تهران منطقه 22 امکان پیش فروش آپارتمان در چیتگر است. در واقع بسیاری از املاک منطقه 22 تهران با روش پیش فروش عرضه می‌شوند.

 

مزیت این روش سرمایه‌گذاری در بازار املاک این است که شما می‌توانید بهای ملک را به‌صورت اقساطی تا زمان تکمیل ملک بپردازید.

 

بخشی از بهای ملک نیز در زمان تنظیم قرارداد پیش فروش و بخش دیگری در زمان تحویل ملک و سند زدن ارائه می‌شوند.

 

اما قیمت پیش فروش آپارتمان در چیتگر تهران بستگی به مرحله اجرای پروژه دارد. برای مثال اگر پروژه در مراحل ابتدایی ساخت باشد، قیمت آن کمتر و اگر در مراحل نهایی ساخت باشد، قیمت آن بیشتر است.

میانگین قیمت خرید آپارتمان در چیتگر

منطقه 22 جوان‌ترین منطقه از مناطق شهرداری تهران است و به‌دلیل جهش قیمت در سال‌های اخیر و قیمت نجومی املاک در مناطق شمالی تهران، بسیاری از خریداران به‌دنبال خرید خانه در چیتگر هستند. از سوی دیگر در این منطقه برج‌های بسیاری با کاربری‌های متنوع تجاری، اداری و مسکونی ساخته شده‌اند.

 

برای ارائه میانگین قیمت پروژه‌های این محله می‌توان از داده‌های سایت‌های آگهی ملک از جمله سایت با ملک و نیز سایت‌های تخصصی فروش ملک در منطقه 22 استفاده کرد.

 

اما بهترین مرجع، آمارهای سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

بر اساس آخرین آمارها در سال 1401 که از طرف اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است، میانگین قیمت مسکن در تهران، 46.7 میلیون تومان و میانگین قیمت آپارتمان در منطقه 22 نیز همین مقدار بوده است.

مقایسه قیمت قیمت خانه در دریاچه چیتگر با مناطق دیگر تهران

پروژه‌های مسکونی اطراف دریاچه و پارک جنگلی چیتگر اکثرا در گروه پروژه‌های لوکس قرار می‌گیرند.


ساختمان‌های این پروژه‌ها با مصالح ساختمانی باکیفیت ساخته شده‌اند و امکانات رفاهی فراوانی دارند. با این حال به‌دلیل جوان‌ بودن این محله، هنوز قیمت مسکن در آن به پایه مناطق مانند منطقه 1، 2، 3، 4 و 5 نرسیده است.


همین مساله نیز رشد قیمت مناسبی را در آینده در این منطقه نوید می‌دهد. برای مقایسه قیمت خانه در چیتگر با دیگر مناطق تهران بهتر است نرخ میانگین خرید هر متر از املاک این مناطق را بر اساس آمار سال 1401 با هم مقایسه کنیم:

  • منطقه 1: 95.1 میلیون تومان
  • منطقه 2: 68.3 میلیون تومان
  • منطقه 3: 81.1 میلیون تومان
  • منطقه 4: 52.6 میلیون تومان
  • منطقه 5: 56.3 میلیون تومان
  • منطقه 6: 62.5 میلیون تومان
  • منطقه 7: 43.6 میلیون تومان
  • منطقه 8: 43.6 میلیون تومان
  • منطقه 22: 46.7 میلیون تومان

میانگین قیمت آپارتمان در محله‌های مختلف منطقه 22

منطقه 22 یکی از وسیع‌ترین مناطق شهر تهران است و به‌همین دلیل شهرک‌ها و محله‌های بسیاری دارد.


برخی از این محله‌ها مانند دهکده المپیک سابقه‌ای طولانی دارند و برخی از شهرک‌ ها نیز طی یکی دو دهه اخیر ساخته شده‌اند. از جمله این محله‌ها و شهرک‌ها می‌توان از شهرک گلستان، شهرک چشمه، شهرک صدرا، محله دریاچه چیتگر، شهرک لاله، شهرک خرازی و شهرک صیاد شیرازی نام برد.

در حال حاضر هیچ آمار دقیق و موثقی از قیمت آپارتمان های اطراف دریاچه چیتگر وجود ندارد اما می‌توانیم به مواردی که توسط رسانه اقتصاد نیوز در سال 1400 رصد شده‌اند استناد کنیم. قیمت مسکن در منطقه 22 تهران را بر اساس برخی از موارد فروش در خیابان‌ها و شهرک‌های مختلف این منطقه در این سال با هم مرور می‌کنیم:

  • شهرک صدرا: متری 32 میلیون تومان
  • بلوار کوهک: متری 40 تا 45 میلیون تومان
  • دهکده المپیک: متری 28 تا 50 میلیون تومان
  • زیبادشت: در حدود 38 تا 40 میلیون تومان
  • شهرک راه آهن: متری 30 تا 40 میلیون تومان
  • خیابان هوانیروز: متری 42 میلیون تومان
  • بلوار امیرکبیر: متری 37 میلیون تومان
  • میدان دریاچه: متری 32 تا 45 میلیون تومان
  • میدان المپیک: متری 50 میلیون تومان

ارزیابی قیمت آپارتمان در دریاچه چیتگر با خدمات مشاوره با ملک

مجموعه با ملک یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاوره ملکی و مشاوره سرمایه‌گذاری در بازار املاک منطقه 22 تهران است.


ما یکی از غنی‌ترین بانک‌های فایل املاک منطقه 22 را در اختیار داریم و می‌توانیم قیمت آپارتمان در دریاچه چیتگر و محله‌های اطراف آن را بر اساس گزینه‌های فروش و به‌طور میانگین به شما ارائه کنیم.

 

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه